Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@09:44:04 GMT

20 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۴۱۰

به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی موصلی عصر امروز در نشست شورای زکات استان که با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با تأکید بر تحقق 118 درصدی برنامه‌های حوزه زکات اظهار کرد: در هشت‌ماهه سال جاری 20 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: 10 میلیارد تومان از این مبلغ، زکات واجب، 5 میلیارد تومان زکات مستحبی و 5 میلیارد تومان نیز زکاتفطره و کفاره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به جمع‌آوری 16 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در هشت‌ماهه سال گذشته، گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد یافته است.

موصلی بابیان اینکه 70 درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و 30 درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 31 هزار مددجوی تحت حمایت از برکات زکات بهره‌مند شدند؛ زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه برای رفع مشکلات نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه همان منطقه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های هزینه شده از طریق جمع‌آوری زکات گفت: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌ العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

موصلی با تأکید بر تعامل مؤثر حوزه علمیه، امامان جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان باهدف ترویج فرهنگ زکات بیان کرد: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صدا و سیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس خبرگان رهبری کمیته امداد رشد مشکلات درمان ترویج فرهنگ جهاد کشاورزی جامعه جامعه جهاد کشاورزی رشد کمیته امداد مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب از جمع آوری ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲  خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد علی مرادی با بیان این مطلب که وجود گذرگاه های هم سطح غیرمجاز، مخالف با مقوله ایمنی راه آهن است گفت: برای ایمنی ساکنین و همجواران ریلی و سیر و حرکت قطارها و ضرورت ساماندهی گذرگاه های غیر مجاز، با بررسی های روزانه خطوط ریلی، ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ جمع آوری شد.

مرادی یادآور شد: گذرگاه غیر مجاز به مسیرهایی گفته می شود که بدون هماهنگی، اطلاع، اصول ایمنی و عدم کارشناسی متخصصان راه آهن ، از سوی ساکنین محلی و مردم به صورت مختلف برای ترددهای روزانه بر روی خطوط ریلی ساخته و استفاده می شود که این امر کندی سیر قطارها و  ایجاد حوادث ناخوشایند جانی و مالی برای ساکنین همجوار ریل و راه آهن  را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: خطوط ریلی راه آهن جنوب به علت قدمت و شرایط جغرافیایی در همجواری شهری و روستایی قرار دارد و  به طور مستمر با چالش هایی مانند گذرگاه های غیر مجاز و تخطی به حریم ریلی، سنگ پرانی و … روبرو بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ضمن جمع آوری این گذرگاه ها، کارگروه هایی با ماموریت آموزشی و فرهنگ سازی عمومی ساکنین حاشیه خطوط ریلی و حسن همجواری تشکیل شده که با حضور در مدارس، مساجد و … به ارائه آموزش های حضوری و چهره به چهره می پردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت