Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش پارسینه، روزنامه ایران نوشته یک روانشناس بالینی درباره مشکلات یک کودک را منتشر کرده است.

بسیاری از کودکان در هنگام عصبانیت، ناراحتی و حتی برای رسیدن به‌خواسته‌ای غیرمنطقی سر خود را به دیوار یا زمین می‌کوبند. خوب است بدانید که آن‌ها همیشه شدت ضربه‌های سرشان را به‌گونه‌ای کنترل می‌کنند که دچار درد زیادی نشوند پس بهتر است نگران آسیب دیدگی او نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معمولاً رفتار‌هایی از این دست به این دلیل اتفاق می‌افتند که کودکان شیوه‌های صحیح ابراز احساسات را نیاموخته‌اند. از این‌رو نوع رفتار پدر و مادر می‌تواند به کودک بیاموزد که احساسش را چگونه بیان کند. البته رفتار اشتباه والدین در مواجهه با این اتفاق می‌تواند به تشدید این رفتار و دائمی شدن آن نیز منجر شود، به همین دلیل والدین باید در مواجهه با این رفتار فرزندشان خونسردی خود را حفظ کنند.

در گام بعدی، باید هنگامی که کودک سر خود را به دیوار یا زمین می‌کوبد نسبت به رفتار او بی‌تفاوت باشند و واکنشی نشان ندهند. چراکه هرگونه توجه یا تلاش برای ممانعت از کوبیدن سر به دیوار باعث تقویت رفتار کودک خواهد شد. بدانید که فرزند شما بخوبی متوجه نگرانی و دستپاچگی شما می‌شود؛ بنابراین هرگونه تلاش برای منصرف کردن او و حتی تنبیه کردنش برای ترک رفتار می‌تواند نتیجه‌ای عکس داشته باشد.

در گام بعدی سعی کنید در خلال بازی‌هایی که طی روز با فرزندتان انجام می‌دهید به او بیاموزید که هنگام عصبانیت یا ناراحتی چگونه احساسات خود را بیان کند.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرزند عصبانیت کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگردید تا غرق نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: 


 سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند. پس برگردید تا غرق نشوید. 


در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 


هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.


 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 


خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.


 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

دیگر خبرها

  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • برگردید تا غرق نشوید
  • هوادار خردسال چلسی و دلی که شکست؛ قرار بود بجنگید! / عکس
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان