Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه های این استان به سوی شیوه های نوین تولید علم در راستای تجاری سازی ایده ها و ایجاد ثروت حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی دوشنبه شبدر آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: عناصر و مؤلفه های متعددی در پیشرفت هر کشور تأثیر دارند که یکی از مهمترین آنها تولید علم و دانش با پشتوانه پژوهش نافع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تولید علم و دستاوردهای پژوهش محور در ایران فضای جدیدی را ایجاد کرده که قابل مقایسه با هیچ برهه ای از تاریخ کشور نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بدان معنا نیست که کشور به شرایط مطلوب در حوزه پژوهش و تولید علم رسیده است.
احمدی عنوان کرد: کشور در چهار دهه اخیر در بسیاری از شاخص های تولید علم و فعالیت های پژوهشی دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
وی ابراز داشت: باید در سایه پژوهش های هدفمند بین تولیدات علمی دانشگاه ها و نیازهای جامعه رابطه برقرار کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در این زمینه اقدام خاصی در کشور و استان انجام نشده و باید تلاش بیشتری کرد.
احمدی اظهار داشت: هر چند که سه درصد بودجه عمومی کشور برای امر مهم پژوهش لحاظ شده اما به دلیل تنگناهای مالی دولت اختصاص داده نمی شود و میزان تخصیصی نیز در دیوان سالاری های درون و برون دانشگاهی به هدف نمی رسد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید به مسیر رشد جامعه سرعت دهند، افزود: بخش عمده ای از دانشگاه های کشور و کهگیلویه و بویراحمد در پژوهش های بنیادی متوقف شده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانشگاه های پویا و آینده پژوه افق های بلند را می بینند و با تمام توان در مسیر رشد جامعه حرکت می کنند.
احمدی عنوان کرد: تلاش جدی نخبگان و استادان دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد حرکت در این مسیر باشد تا بتوان برای برجسته کردن قابلیت های علمی جامعه دانشگاهی استان استفاده بهینه تری از آن کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: سالانه به طور میانگین حدود 10 هزار پایان نامه در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
احمد عریان اظهار داشت: باید 20 تا 30 درصد این پایان نامه ها در راستای نیازهای کهگیلویه و بویراحمد و رفع مشکلات استان جهت دهی شود.
وی افزود: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد ارتباط بیشتری با مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان داشته باشند به نحوی که مسائل استان شناسایی و برای کاهش آنها تلاش و برنامه ریزی لازم را انجام داد.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد وظیفه دارند در رفع مشکلات این استان تلاش کرده و بخشی از فعالیت های پژوهشی و پایان نامه های استان در همین راستا باشد.
عریان عنوان کرد: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد به سوی کارآفرینی حرکت کنند و دانشگاه یاسوج نیز برای تحقق این امر مهم اقدام هایی را انجام داده یا برنامه هایی در دستور کار دارد.
وی ابراز داشت: مهمترین این اقدام ها شامل هدفمند شدن پایان نامه ها و ایجاد رشته های تحصیلی متناسب با مزیت های نسبی کهگیلویه و بویراحمد در راستای کمک به توسعه استان از جمله در زمینه منابع طبیعی، آب، گردشگری، نفت، گاز، گیاهان دارویی و جنگل است.
عریان گفت: دانشگاه یاسوج در راستای برقراری ارتباط روزافزون با مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد درصدد کاهش بروکراسی و انعقاد سریعتر قراردادهای همکاری است.
وی اظهار داشت: وجود دانشگاه های توسعه یافته در کهگیلویه و بویراحمد مستلزم در کنار هم بودن تیم مدیریتی و جامعه دانشگاهی این استان است.
عریان افزود: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد کاهش مسائل این استان را هدف قرار دهند و مدیران اجرایی استان نیز بدانند که یکی از راهکارهای رفع مشکلات استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی است.
24 تا 29 آذر امسال به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده و شعار آن نیز «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش­ آفرین در خدمت تولید ملی» است.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هفته پژوهش نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • اعتبارات بنیاد شهید در حوزه درمان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید
  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور