Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود رضایی در سخنانی در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: سال گذشته ۲۷۳ طرح هادی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در لرستان اجرا شد که نسبت به سال‌های قبل از آن رشدی دو برابری داشته است.

وی، تصریح کرد: در مجموع در هزار و ۵۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند، این طرح انجام شده و مابقی روستاها به‌دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستاهای استان تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود و ۱۰ روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آنها اجرا شود.

رضایی، گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستاهای «بیشه» خرم‌آباد، «ولیعصر» پلدختر، «ونایی» بروجرد و امام‌زاده «قاسم» ازنا وارد فاز اجرایی شده است.

وی، تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

کد خبر 4488156

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی روستایی مسعود رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی کریمدادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. 

وی با تشکر از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی برای تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بر اساس برنامه‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور، از محل شناسایی منابع درآمدی جدید و افزایش چتر مالیاتی مانند شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید، وصول سهم مالیات پرونده‌های مالیاتی خارج از استان و همچنین تحقق معوقات مالیاتی سنوات قبل، توانسته سهم ویژه‌ای در توسعه پایدار خدمات شهری، روستایی و عشایری خصوصاً در دولت سیزدهم ایفا کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است. 

کریمدادی درباره سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در سال گذشته گفت: از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک هزار و 771 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی برای هزینه کرد در استان واریز شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد