Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مصلا به عنوان محلی برای تجمعات بزرگ دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی از جمله نیازهای مردم شهرها است که نمازگزاران هر شهر هر جمعه برای برپایی نماز در آن گرد هم می آیند، پلدختر با جمعیت ۸۰ هزار نفری و با وجود لقب «هویزه ثانی» از این نعمت محروم است.

اقامه نماز جمعه در گرما و سرمای خیابان

یکی از شهروندان پلدختری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تکمیل مصلای نماز جمعه دیگر برای مردم پلدختر به یک آرزو تبدیل شده و بخشی از نمازگزاران در روزهای جمعه به دلیل کمبود فضا و کفاف ندادن ظرفیت مسجد جامع این شهر برای برپایی نماز مجبور می شوند داخل کوچه نماز خود را اقامه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل مصلای نماز جمعه برای مردم پلدختر به یک آرزو تبدیل شده است رمضان قنبری، افزود: این موضوع در فصول مختلف سال مشکلات خاص خود را دارد به گونه ای که در فصل تابستان با وجود گرمای ۵۰ درجه چندین صف از نمازگزاران جمعه در پلدختر بیرون از مسجد نماز می خوانند و حتی امام جمعه نیز پس از ایراد خطبه ها به جمع آنها ملحق می شود و بیرون از مسجد به نماز می ایستد.

یک نمازگزار نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تکمیل مصلا یکی از نیازها و ضروریات نمازگزاران در شهر پلدختر است، زیرا کمبود فضای مسجد جامع و نبود مصلی به ویژه در جمعه های شلوغ آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

عباس قنبری، افزود: بخشی از نمازگزاران نماز جمعه در پلدختر در فصل زمستان با وجود پدیده های مختلف مانند باد، باران و سرما در شرایط سخت و زیر باران نماز خود را اقامه می کنند.

سرعت لاک پشتی اجرای یک پروژه فرهنگی و دینی

مسئول ستاد نماز جمعه خواهران پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مصلای المهدی(عج) شهر پلدختر چند سال است گرچه به حال خود رها نشده اما روند اجرایی بسیار کند و لاک پشتی دارد و مردم به ویژه نمازگزاران را در انتظار گذاشته است.

هما کریمیان، افزود: نمازگزاران نماز جمعه در پلدختر گاهی اوقات اگر دیر به صفوف تشکیل شده در داخل مسجد جامع و دارالقرآن برسند مجبور می شوند بیرون از مسجد برای نماز صف بکشند که این امر با توجه به ویژگی های فصول مختلف سال مشکلات خاص خود را دارد.

بخشی از نماز گزاران در جمعه‌های شلوغ بیرون از مسجد و داخل کوچه برای نماز صف می‌بندند وی، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود فضا، برخی خواهران نمازگزار پلدختری در دارالقران الزهرا (س)، برخی طبقه بالای مسجد جامع و علاوه بر آن بخشی از آنها در جمعه های شلوغ بیرون از مسجد و داخل کوچه برای نماز صف می بندند که از هر نظر برای خادمان و نمازگزاران مشکلاتی را به همراه دارد.

مسئول ستاد نماز جمعه خواهران پلدختر، گفت: خادمان نماز و اعضای ستاد مجبور می شوند در چنین شرایطی برای انجام امور مربوط به برگزاری نماز و خدمت به نمازگزاران جمعه به چند گروه تقسیم شوند و از طرفی قبل از شروع برنامه های نماز باید در سه مکان مجزا از طریق نوارهای سبز رنگ با دقت مسیر قبله را برای نمازگزاران مشخص کنند که این امر نیز سختی خاص خود را دارد و تکمیل مصلا بسیاری از مشکلات موجود را برطرف می سازد.

تکمیل مصلای نماز جمعه مطالبه مردم پلدختر است

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه، گفت: مصلای نماز جمعه شهر پلدختر پروژه ای است که به زمین مانده و از مطالبات به حق مردم به ویژه نمازگزاران جمعه است که تکمیل آن نیاز به یک جهش و همت جدی دارد.

وی، اظهار داشت:تکمیل مصلای پلدختر کاری فرهنگی است که از نظر تجمعات سیاسی، اجتماعی و معنوی نیاز شهر بوده و انتظار می رود مدیران استانی مانند راه و شهرسازی و برنامه و بودجه به طور جدی توجه ویژه ای به این مطالبه مردم داشته باشند.

پیشرفت فیزیکی پروژه مصلای نماز جمعه پلدختر برای مردم و مسئولان رضایت بخش نیست نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسجد جامع محل فعلی اقامه نماز جمعه، ظرفیت کافی نمازگزاران را ندارد و لازم است مسئولان برای تکمیل مصلای پلدختر که از ضروریات این شهر است اعتباراتی در نظر بگیرند تا نماز جمعه در مصلا برگزار شود.

کاظمی، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه مصلای نماز جمعه پلدختر برای امام جمعه، مردم و مسئولان رضایت بخش نیست و می توان با هزینه های جزیی و حداقل مصلا را برای اقامه نماز آماده و قابل استفاده کرد و سپس در آینده با تخصیص اعتبارات آن را کامل کرد.

پیشرفت ۵۸ درصدی پروژه بعد از ۹ سال

حجت الاسلام احمد علی حسین زاده آملی امام جمعه پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت : طی مدت کوتاهی که در این شهر به سمت امامت جمعه منصوب شده ام دو بار از مصلای المهدی (عج) شهر پلدختر بازدید کرده ام که مشخص شد پیشرفت فیزیکی رضایت بخشی ندارد.

وی، اظهار داشت: عملیات اجرایی این مصلا در سال ۸۸ در زمینی به مساحت حدود پنج هزار و زیر بنای سه هزار متر مربع آغاز شده که تا کنون حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام جمعه پلدختر، افزود: مکان فعلی که در آن نماز جمعه پلدختر برپا می شود گنجایش کافی برای اجتماع و خیل نمازگزاران را ندارد و این مشکل در گذشته نیز بوده که این امر تکمیل مصلا را ضروری می سازد.

حجت الاسلام حسین زاده آملی، گفت: مقرر شد حداقل ریزه کاری های داخلی مصلا و کارهای جزیی تکمیل شود تا بتوان در سالروز ورود امام راحل به کشور و در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری نخستین نماز جمعه پلدختر را در آن برگزار کرد و با همت و تلاش مضاعف این امر حتی می تواند زودتر تحقق یابد.

کد خبر 4488149

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه پلدختر پروژه نیمه تمام حمیدرضا کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنا بر اعلام ستاد برگزاری نمازجمعه، قبل از خطبه‌ها سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی، فرمانده قرارگاه منطقه ای سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به مناسبت دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کند.


در این مراسم میزهای خدمت دادگستری، مرکز منطقه ۶ و بازرسی کل استان اصفهان، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، مرکز وکلای قوه قضائیه استان اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اداره کل ثبت احوال استان اصفهان، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان، اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد