Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:29:48 GMT

دو و میدانی خوزستان امکان فعالیت در 6 ماده را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۶۱۶

دو و میدانی خوزستان امکان فعالیت در 6 ماده را ندارد

اهواز – ایرنا - دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت: 6 ماده رشته دو و میدانی به دلیل نبود تجهیزات در استان غیرفعال هستند و از این جهت در بحث مدال آوری و رقابت ، از سایر استان های کشور عقب می مانیم.

سعید پویا یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت دو و میدانی خوزستان روز به روز بهتر و گسترده تر می شود اما به دلیل نداشتن تجهیزات نمی توانیم در هر 24 ماده این رشته فعالیت کنیم که این موضوع به مجموعه دو و میدانی استان ضربه وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که شهرستان های جدیدی همچون ماهشهر به تازگی فعالیت حرفه ای خود را در این رشته آغاز کرده اند، افزود: در مسابقات لیگ باشگاه های بانوان استان، استعدادهای جدیدی شناسایی شدند که اگر به لحاظ فنی روی آن ها کار شود در آینده می توانیم شاهد حضور هشت ورزشکار در تیم ملی بانوان باشیم.

** رشد پنج برابری جمعیت ورزشکاران استان

دبیر دو و میدانی خوزستان در ادامه به فعالیت 14 شهرستان استان در این رشته اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان 300 ورزشکار و در بخش آقایان بیش از 500 ورزشکار سازمان یافته داریم این در حالی است که تا 2 سال قبل تعداد ورزشکاران خانم و آقا در استان به ترتیب 20 و 100 نفر بود.
وی در خصوص حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی گفت: اکنون در تیم ملی نوجوانان پسر 2 عضو ثابت داریم، همچنین در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان به ترتیب یک و 2 ورزشکار خوزستانی عضو ثابت تیم هستند؛ در بخش بانوان چون 2 سال از زمان فعالیت ما می گذرد، هنوز دوندگان بانوی استان در بحث ملی مطرح نیستند ولی قطعا تا سال آینده چند ملی پوش در رده های سنی مختلف خواهیم داشت.

** نبود تشک پرش ارتفاع و نیزه دراستان

وی با اشاره به این که در استان اصلا تشک پرش با نیزه و ارتفاع نداریم، گفت: مثلا در ماده پرش ارتفاع به تنهایی سه مدال توزیع می شود که این میزان در چهار رده سنی به 12 مدال افزایش می یابد در حالی که ما به دلیل نبود تجهیزات از این مدال ها بی بهره هستیم، همچنین وسیله چکش و حتی دالان چکش نداریم که ورزشکاران مان بتوانند در این رشته به تمرین بپردازند.
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان یکی از مشکل اصلی این رشته را میزبانی مسابقات کشوری دانست و گفت: خوزستان قطب ورزش کشور است و عقبه درخشانی در دو و میدانی دارد لذا شایسته نیست که به دلیل نبود تجهیزات لازم، نتوانیم میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم. بارها درخواست میزبانی دادیم ولی به این دلیل رد شده است.

** هفت سال بدون میزبانی رویداد کشوری

وی ادامه داد: در گذشته همواره مرحله ابتدایی رقابت های لیگ دو و میدانی کشور در اهواز برگزار می شد ولی هفت سال است که نتوانستیم میزبان این رقابت ها باشیم. معتقدم هر ورزشی زمانی توسعه و رونق پیدا می کند که میزبان مسابقات کشوری و بین المللی باشد.
پویا ادامه داد: از لحاظ نیروی انسانی متخصص، مشکلی نداریم و داوران استان اکثرا درسطح ملی و بین المللی هستند، در کل ایران چهار داور استارتر بین المللی وجود دارد که 2 نفر آن ها خوزستانی هستند، خوشبختانه سطح کیفی مسابقات دو و میدانی استان هم تراز با مسابقات کشوری شده و به جرات می توان گفت که دو و میدانی کاران استان می توانند در رقابت های کشوری مقام آوری کنند.

** مسابقات لیگ بانوان با حضور 174 ورزشکار

وی در پایان به رقابت های لیگ دو و میدانی خوزستان در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: مرحله دوم این رقابت ها با حضور 174 ورزشکار در قالب 12 تیم برگزار شد که تیم های ایذه، ماهشهر و مدرسه ایران اول تا سوم شدند همچنین مرحله دوم رقابت های آقایان روز 29 آذر در اهواز برگزار می شود.
9879/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش دو و ميداني 6 ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نایب رییس بانوان هیئت کارته استان همدان گفت: در این پیکار‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته کا به مدت ۶ روز در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

افسانه باقری افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان از امروز آغاز و تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این رقابت ها، یکصد داور ملی و بین‌المللی قضاوت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان