Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@20:29:49 GMT

علامت‌های دوگانه در بازار دلار

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۷۳۷

در سومین روز هفته، بازار ارز با دو سیگنال قیمتی متفاوت مواجه شد. روز گذشته، صرافی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی، قیمت فروش دلار خود را افزایش داد ولی همچنان آن را زیر مرز ۱۰ هزار تومانی نگه داشت. در ابتدای روز دوشنبه نرخ فروش بر تابلوی این صرافی روی عدد ۹ هزار و ۹۹۰ تومان قرار گرفت که ۴۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد؛ با این حال، فعالان بازار باور داشتند، اینکه قیمت این صرافی و سایر صرافی‌های منتخب بازارساز زیر مرز ۱۰ هزار تومانی درج شد، نشان‌دهنده خواست بازارساز مبنی بر نوسان دلار در سطوح ۴ رقمی بود. در مقابل علامت بازارساز، سیگنال معامله‌گران کف بازار قرار داشت که به‌دنبال آن بودند، خرید و فروش‌های خود را به بالای مرز ۱۰ هزار تومانی ببرند.

به گفته فعالان، قیمت در معاملات این دسته حتی تا محدوده ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت ولی در نهایت حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی قیمت ۱۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

به گفته فعالان بازار، یکی از نکات جالب توجه بازار روز سوم هفته صف فروشی بود که در مقابل دو صرافی بانکی شکل گرفته بود. در واقع با اینکه قیمت در بازار آزاد بالاتر از نرخ صرافی‌های بازارساز بود، شماری از مردم ترجیح داده بودند که ارز خود را به صرافی‌های بازارساز بفروشند. دلایل متفاوتی برای این اتفاق عنوان شده است. برخی عنوان می‌کردند که صرافی‌های آزاد قیمت‌های خرید خود از مردم را چندان بالا نبردند و عده دیگری می‌گفتند که صرافی‌های آزاد به آن صورت خرید دلار نداشتند. در این میان، گروه دیگری عقیده متفاوتی را ابراز کردند. این عده عنوان کردند، افرادی که در صف بودند بیشتر قصد فروش یورو داشتند و صرافی‌های بانکی با قیمت مناسبی نسبت به دلالان و صرافی‌های آزاد، یورو را خریداری می‌کردند.

با این حال، یک نگاه مشترک نیز در میان فعالان بازار وجود داشت. از نظر آنها، افراد عادی اعتماد زیادی نداشتند که با دلالان کف بازار معامله کنند و ترجیح می‌دادند این ریسک را نپذیرند و با بازارساز معامله کنند. عده دیگری از بازیگران باتجربه بازار باور داشتند اختلافی که میان ارزش یورو در بازار داخلی و سلیمانیه عراق وجود داشت، موجب شده بود که فروش این ارز به صرافی‌های بانکی افزایش پیدا کند؛ چراکه می‌توانستند همین ارز را در بازار سلیمانیه با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. آنچه مسلم است دیروز اکثر افرادی که در صف دو صرافی بانکی قرار گرفته بودند، قصد داشتند ارز خود را بفروشند و خریدار دلار نبودند.

در این میان، یکی از فعالان بازار عنوان می‌کرد، معامله‌گران بزرگ عموما در صف‌های صرافی حضور ندارند، چراکه سقف خرید از این صرافی‌ها ۲ هزار دلار است. از نظر آنها معامله‌گران بزرگ ارز مورد نیاز خود را از کف بازار یا صرافی‌های آزاد تهیه می‌کنند. با این حال، این نکته نیز در بازار به چشم می‌آید که معامله‌گران بزرگ همچنان در موقعیت خرید قرار نگرفته‌اند؛ چراکه در صورت حضور آنها قیمت دلار در کف بازار نوسان بیشتری را تجربه می‌کرد.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم نیز عنوان کرد، اکثر افراد حاضر در صف‌ها فروشنده بودند و نه خریدار ارز. به گزارش خبرگزاری تسنیم، افرادی که خیلی از کاهش قیمت دلار رضایت ندارند می‌گویند این افراد این‌همه ساعت در صف ایستاده‌اند تا دلار را در قیمت پایین از صرافی‌های بانکی بخرند اما موافقان سیاست‌های بانک مرکزی می‌گویند: حاضرین در این صف‌های طولانی از ترس زیان بیشتر برای فروش ارزهای در اختیارشان آمده‌اند.

با این حال، صحبت با افراد حاضر در صف‌های مقابل صرافی‌های دولتی گواه آن است که اکثر این افراد برای فروش ارز حاضر شده‌اند در این صف‌ها بایستند. اکثر صرافی‌ها خرید ارز ندارند؛ یکی از فعالان بازار در همین خصوص می‌گوید: بازار از ریزش قیمت‌ها ترسیده است؛ تا یک حرکت بالایی می‌زند، به سرعت فروشنده‌ها می‌ریزند سر خریدار. خریدار می‌ترسد آن‌قدر خرید کند.

وی با ابراز اینکه الان جنگ قدرت بین خریدار و فروشنده است، تصریح کرد: بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت ارز، کم‌کم طاقت فروشنده تمام می‌شود. در روزی که دلار از مسیر نزولی خارج شد، سکه تمام بهار آزادی نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۰،۹۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۷۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۶۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۹۵،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و نود و پنج هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۰۳۸ (چهل و چهار هزار و سی و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۰۸۸ (چهل و هفت هزار و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۱۹ درصدی، از ۸۱،۷۲۱ (هشتاد و یک هزار و هفتصد و بیست و یک) تومان به ۷۹،۲۰۰ (هفتاد و نه هزار و دویست) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۹۹۱ (یازده هزار و نهصد و نود و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۵۵ (یک هزار و نهصد و پنجاه و پنج) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۱ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

همچنین دلار کانادا با کاهش ۳.۵۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۶،۵۵۰ (چهل و شش هزار و پانصد و پنجاه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار استرالیا

دلار استرالیا، امروز به ۴۱،۴۵۰ (چهل و یک هزار و چهارصد و پنجاه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۸ (چهل و هشت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۲،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۸ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟