Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، تصمیم آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در دریای سیاه و اوکراین با واکنش مقامات پارلمانی روسیه همراه بود.

بر این اساس شماری از نمایندگان و مقامات دومای روسیه اعلام کردند این اقدام نه تنها کمکی به حل بحران در منطقه نمی کند، بلکه اوضاع را متشنج تر نیز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «یوری شویتکین» معاون رئیس کمیته دفاعی و امنیتی دوما به راشاتودی گفت این مسئله نشان می دهد که آمریکا به اوکراین به چشم یک رژیم دست نشانده و عاملی برای اجرای طرح های تهاجمی علیه روسیه می نگرد.

به گفته وی تجهیز اوکراین با انواع سلاح ها و تجهیزات جنگی با هدف گسترش تنش با روسیه و از بین بردن ثبات منطقه انجام می گیرد.

روز گذشته «کورت فولکر» نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین از قصد واشنگتن برای تقویت حضور نظامی در دریای سیاه و اوکراین خبر داد.

فولکر در کنفرانسی خبری در بروکسل به خبرنگاران گفت آمریکا در قالب بسته ای ۲۵۰ میلیون دلاری، تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین خواهد فروخت.

وی با بیان این که مقدمات این طرح در حال اجرا است، تاکید کرد طی ماه های آینده جزئیات بیشتری در مورد نحوه ارسال این تجهیزات به اوکراین اعلام خواهد شد.

کد خبر 4488163

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، این حادثه چهارشنبه در شهر ۱۵۰ هزار نفری راکفورد رخ داد و یک فرد مظنون بازداشت شده است.

«کارلا رد» رئیس پلیس راکفورد گفت: فرد مظنون تحت بازجویی قرار دارد. به نظر ما، مظنون دیگری وجود ندارد. در حال حاضر، اطلاعی از انگیزه فرد ضارب برای ارتکاب این جنایت شنیع نداریم.

حمله با چاقو در حالی است که اغلب خشونت‌های مرگبار در آمریکا با سلاح گرم انجام می‌شود.

ایالات متحده در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه