Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صادرات صنایع دستی در ۶ ماهه اول سال جاری براساس آمار رسمی گمرکات و نه آنچه که ما اعلام می‌کنیم؛ بیش از ۱۰۷ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۹ و نیم درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آنچه که به صورت چمدانی از کشور خارج می‌شود، به دلیل نبود سیستم ثبت کامل در این خصوص، فقط در حد تخمین باقی می‌ماند و عمده صادرات صنایع دستی کشور از طریق چمدانی انجام می‌شود. سایت‌های تجارت الکترونیک ما که در عرصه خرده‌فروشی صنایع دستی ورود پیدا می‌کنند، تأثیرگذاری خاص خودشان را در بحث کلیت صادرات صنایع دستی اعم از چمدانی، خرده‌فروشی و از طریق مبادی رسمی گمرکات ایفا می‌کنند.

وی افزود: ما سعی کردیم در فضایی که با مشکلات اقتصادی متفاوت مواجه هستیم، با حمایت از صادرکنندگانمان، محیط منعطف‌تری را برای آن‌ها ایجاد کنیم. با توجه به اینکه در مقطعی کلیه صادرکنندگان صنایع دستی کشور از اینکه ملزم به ارائه ارزشان به سامانه نیما باشند، معاف شدند؛ پس از تغییر مدیریت بانک مرکزی نامه دیگری را ارسال کردیم و در این نامه خواستیم که همه صادرکنندگان با هر عدد و رقمی حتی بیش از یک میلیون دلار از الزام ارائه ارزشان به سامانه نیما معاف شوند. حتی مکاتبه می‌کنیم که سقف بازه ۲ ماهه‌ای که تا زمان رسیدن به هدف اصلی (یعنی عدم الزام ارائه ارز برای صادرکنندگان) گذاشته شده را به ۸ ماه افزایش بدهیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: امیدواریم با تسهیلاتی که با هدف رونق کسب و کار‌ها به فعالان عرصه صنایع دستی کشور می‌دهیم، خون تازه‌ای را وارد شریان‌های تجاری و بازرگانی صنایع دستی کشور کنیم. البته همه این‌ها می‌توانند در حال حاضر اتفاق خوبی برای صادرکنندگانمان باشد. در انتها امیدواریم این روند رشد، در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۷ نیز ادامه داشته باشد و در پایان سال ۱۳۹۷ شاهد اعلام رقم صادراتی رضایت‌بخشی نسبت به سال گذشته باشیم.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی صادرکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی