Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:22:31 GMT

بازار سهام آمریکا برای دومین هفته متوالی سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۴۱۲۲

بازار سهام آمریکا برای دومین هفته متوالی سقوط کرد

تهران- ایرنا- بازارهای سهام نیویورک که هفته گذشته را با سقوط کم سابقه به پایان برده بود، در آغاز این هفته خود نیز متاثر از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ابهام در سیاست بانک مرکزی این کشور در افزایش نرخ بهره، شاهد تداوم سقوط ارزش سهام بود.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بازارهای بورس آمریکا روز دوشنبه در آغاز هفته کاری خود شاهد سقوط شاخص ها و از بین رفتن چند تریلیون دلار از ارزش بازار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدترین شرایط را شاخص اس اند پی 500 که از 500 شرکت برتر بورس نیویورک و نزدیک تشکیل شده، تجربه کرد و به پایین ترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید.
این شاخص در پایان معاملات روز دوشنبه (به وقت نیویورک) کمترین میزان را از اکتبر سال 2017 شاهد بود و در نتیجه این سقوط 3.4 تریلیون دلار از ارزش بازار سهام آمریکا در 4 ماه گذشته نابود شد.
اس اند پی 500 که روز خود را با 2.590 واحد شروع کرده بود، پس از یک صعود موقت صبحگاهی با 54 واحد سقوط (2.08 درصد) به 2.546 رسید.
نزدیک به 2 هزار شرکت در بازار سهام نیویورک و نزدک بیشترین کاهش خود در یک سال گذشته را تجربه کردند که چنین وضعیتی در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.
شاخص مهم صنعتی داو جونز نیز در اولین روز هفته جاری بازار سهام آمریکا، 507 واحد سقوط کرد و در 23.392 واحد متوقف شد که بیشترین کاهش در 4 ماه گذشته بود.
همچنین نزدک کامپوزیت که بیش از 4 هزار سهام آمریکایی و غیرآمریکایی در بازار نزدک را در بر می گیرد، 2.27 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 6.753 واحد رسید.
کارشناسان علت این سقوط را کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ابهام در سیاست های بانک مرکزی این کشور پیرامون افزایش نرخ بهره می دانند.
بروز نشانه هایی از سوی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تعدیل افزایش نرخ بهره ممکن است تسکین دهنده بازارهای بورس این کشور باشد، اما کارشناسان می گویند که سیاست های این نهاد پولی و مالی واشنگتن همچنان در هاله ای از ابهام است و پیش بینی می شود که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز سراشیبی منحنی شاخص های بازارهای بورس نیویورک همچنان ادامه داشته باشد.
افت امروز شاخص های بازار سهام آمریکا در حالی است که این شاخص ها جمعه گذشته در آخرین روز کاری هفته پیش نیز شاهد از دست دادن ارزش خود بودند.
شاخص های داو جونز، اس ان پی 500 و نزدک کامپوزیت در پایان ساعت کاری روز جمعه به ترتیب 496، 50 و 159 واحد کاهش داشتند.
کاهش روز جمعه بازار سهام نیویورک به انتشار خبر کند شدن رشد اقتصادی چین و همچنین تداوم ابهام در سرنوشت توافق برگزیت برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نسبت داده شد.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بازار سهام سقوط بورس نيويورك آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۹۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۲,۰۱۰ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که لیر ترکیه که در بازار آزاد دیروز به ۲,۰۱۰ تومان رسیده بود. امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۵ درصد) به ۱,۹۹۵ رسید. بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲,۰۰۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۹۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۲.۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۷.۸۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • محرک جدید بورس
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل