Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس سياسي افغانستان گفت، برقراري صلح و امنيت در افغانستان با کمک کشورهاي همسايه و قدرت‌هاي منطقه ازجمله ايران، روسيه، چين و پاکستان تحقق خواهد يافت.
به گزارش پارس‌تودي؛ «وحيد مژده» در گفت وگو با راديو دري برون‌‌مرزي صدا و سيما تاکيد کرد، کشورهاي همسايه افغانستان ازجمله جمهوري اسلامي ايران، بدون ترديد مي‌توانند نقش سازنده‌اي در حل مشکلات افغانستان ايفا کنند بنابراين بايد از آنها در روند مذاکرات صلح کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کارشناس سياسي افغان با اشاره به مخالفت‌هاي واشنگتن با ايفاي نقش کشورهاي همسايه و منطقه در روند مذاکرات صلح افغانستان تصريح کرد، آمريکايي‌ها بدانند که قادر نخواهند بود به تنهايي مشکلات کنوني افغانستان را حل کنند.
«وحيد مژده» مساله صلح افغانستان را پيچيده خواند و افزود، حتي اگر طالبان به مذاکرات صلح بپيوندد حمايت‌هاي پيدا و پنهان از گروه تروريستي داعش، مانع برقراري امنيت در اين کشور مي‌شود و جنگ همچنان ادامه خواهد داشت.
اخيرا و پس از فعال شدن «زلمي خليل‌زاد» نماينده آمريکا در امور افغانستان در روند صلح اين کشور و تلاش براي به دست گرفتن ابتکار عمل اين روند، «محمد اشرف‌غني» رئيس جمهوري افغانستان نيز تلاش کرد با تشکيل گروه‌هاي ويژه ابتکار عمل روند صلح افغانستان را دولت کابل در دست داشته باشد.
صلح افغانستان يک مساله ملي است بنابراين حمايت دولت و ملت و همچنين همکاري‌هاي بين‌المللي به‌خصوص کشورهاي که به نحوي در قضايايي کشور دخيل هستند از اين پروسه يک ضرورت جدي است.
کليدواژه ايران افغانستان امنيت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه ساخت لانه مرغ با سطل پلاستیکی (فیلم) نحوه پرورش میوه پرتقال در گلدان و برداشت پرتقال در خانه (فیلم) نحوه کاشت و برداشت سیب زمینی شیرین در خانه به روش یک کشاورز ویتنامی (فیلم)

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • فرایند تولید و فرآوری کدو تنبل در مزارع آمریکایی (فیلم)
  • فرایند پخت 135 کیلوگرم پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز مشهور ازبکستانی (فیلم)
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم