Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - رئيس منابع آب خمين گفت: هشت حلقه چاه کشاورزي غير مجاز در اين شهرستان امسال با حکم قضايي مسدود و از مدار مصرف خارج شد.

«حميد رنجبري» روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 173هزار متر مکعب آب کشاورزي با خروج اين چاه هاي غيرمجاز از مدار مصرف ذخيره شده است.
وي ادامه داد: اين چاه ها در روستاي «پندر جان» بودند که پارسال از فعاليت آن ها جلوگيري شده بود اما، دوباره به صورت غيرقانوني احيا و وارد مدار مصرف کشاورزي قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنجبري افزود: وضعيت منابع آب زيرزميني دشت خمين مطلوب نيست و به همين دليل با متخلفاني که از منابع آبي اين شهرستان برداشت غير مجاز دارند برخورد جدي مي شود.
رئيس منابع آب خمين گفت: حجم فعلي مخازن سفره زيرزميني اين شهرستان نگران کننده است و کسري مخزن تجمعي دشت خمين 105 ميليون متر مکعب برآورد شده است.
رنجبري ادامه داد:مصرف بي‌رويه و کم توجهي به وضعيت منابع آبي سبب شده تا خمين با افت شديد منابع آبي مواجه شود.
وي با بيان اينکه در سال زراعي جاري 121 ميليمتر بارندگي در اين شهرستان ثبت شده است، افزود: اين ميزان بارش نسبت به مدت مشابه سال زراعي گذشته 368 درصد و نسبت به بارندگي دراز مدت 38 درصد افزايش دارد اما جبران شرايط نامناسب کسري مخازن سفره هاي زيرزميني را نمي کند.
رئيس منابع آب خمين گفت: 200 مورد اخطار به بهره برداران خاطي از آب در حوزه کشاورزي داده شده و در سال جاري 40 حلقه چاه غير مجاز با حکم قضايي مسدود شده است.
وي يادآور شد: اجراي طرح هاي حفاظتي و تعادل بخشي مصرف آب در خمين امسال موجب صرفه جويي هشت ميليون متر مکعبي آب شده است.
شهرستان خمين داراي يکهزار و 935 منابع آبي شامل چاه عميق و نيمه عميق، چشمه و قنات است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب