Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق اف‌بی‌آی گفت: دروغگویی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا باعث وارد شدن لطمات جدی به وجهه این سازمان شده است و حزب‌جمهوری‌خواه باید مقابل این دروغگویی‌ها بایستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز کومی»، مدیر سابق «اف‌بی‌آی» دوشنبه شب گفت که دروغگویی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا باعث وارد آمدن لطمات جدی به وجهه این سازمان آمریکایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کومی همچنین از حزب جمهوری‌خواه خواسته در برابر دونالد ترامپ ایستادگی کنند.

وی گفت: «وجهه اف‌بی‌آی به خاطر دروغگویی‌های دائمی رئیس‌جمهور ایالات متحده و دستیارانش لطمه‌های جدی دیده است. به دلیل این دروغ‌ها، آدم‌های زیادی، آن مزخرفات را باور کرده‌اند.»

کومی که در سالن‌های سنای آمریکا در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «آدم‌هایی که اطلاع بیشتری دارند، از جمله اعضای جمهوری‌‌خواه این مجلس (سنا) بایستی شجاعت داشته باشند که بایستند و حقیقت را بگویند.»

اظهارات مدیر سابق اف‌بی‌آی بعد از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ هفته گذشته با انتشار چند پیام در توئیتر مدعی شد اقدام اف‌بی‌آی در تحقیق از «مایکل کوهن»، وکیل شخصی ترامپ و «مایکل کوهن»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید سوء استفاده از قدرت این نهاد آمریکایی بوده است.

کوهن و مایکل فلین در پرونده تحقیقات درباره تبانی تیم ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به ارتکاب جرائم مختلف متهم شده‌اند و هر دو اعترافاتی کرده‌اند که ممکن است در آینده برای ترامپ گران تمام شود.

رئیس سابق اف‌بی‌آی گفت: «جمهوری‌خواهان درک می‌کردند که اقدامات رئیس‌جمهور مهم است، حرف‌های او اهمیت دارد، حاکمیت قانون اهمیت دارد و حقیقت مهم است. آن جمهوری‌خواهان امروز کجا هستند؟»

منبع: تابناک

کلیدواژه: جیمز کومی اف بی آی ترامپ دروغگویی جمهوریخواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد

به گزارش خبرآنلاین با قطعی شدن نامزدی دونالد ترامپ به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا و همچنین با امتناع مایک پنس معاون سابق او از تمجید و حمایت رئیس‌جمهور سابق، گمانه‌زنی‌ها پیرامون معاون انتخابی او شروع شده است.

مایک پمپئو روز چهارشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره معاونت دولت ترامپ چیست گفت: اگر این فرصت به من داده شود یا رئیس‌جمهور این را از من بخواهد و بدانم که می‌توانم کار مؤثری انجام دهم، قطعاً با چنین پیشنهادی موافقت خواهم کرد.

به نقل از ایرنا در فهرست نام افرادی که ترامپ در مصاحبه ماه فوریه (اسفند) با فاکس نیوز به‌عنوان گزینه‌های احتمالی این سمت عنوان کرد، نام پمپئو به‌چشم نمی‌خورد. او معیار گزینش خود برای سمت معاونت را قابلیت او برای احراز سمت ریاست‌جمهوری در صورت جانشینی خود ذکر کرد.

پمپئو پیش از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از منتقدین او بود اما در انتخابات سال ۲۰۱۶ به توصیه مایک پنس به سمت ریاست آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در دولت ترامپ منصوب شد و اکنون از حامیان وفادار ترامپ محسوب می‌شود.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889276

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • نارضایتی جمهوری‌خواهان از رفتن نخست وزیر عراق به کاخ سفید: این اقدام اسرائیل را تضعیف می‌کند و با ایران مماشات می کند
  • پمپئو به ترامپ چراغ سبز نشان داد
  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...