Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌السلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با بیان اینکه حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه‌ها از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و نیازمند توجه به الزامات آن است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های موثر و هموارسازی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز افزود: یکی از الزمات وحدت حوزه و دانشگاه، تبادل و ترکیب و تکمیل روش‌های علمی حوزه و دانشگاه است که باید از تجربیات یکدیگر در این زمینه استفاده کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بر ارتباط مستمر روحانیون با دانشگاه تاکید کرد و گفت: حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه‌ها یکی دیگر از الزامات تحقق وحدت این دو نهاد است که باید گسترش پیدا کند چرا که ارتباط موثر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه باید در حد ضرورت حفظ شود.

وی همچنین ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه‌ها را از دیگر الزامات این مهم دانست و ادامه داد: فضای دانشگاه‌های ما باید فضای اسلامی باشد، ظاهر دانشگاه‌ها هم باید نشان دهنده فضای اسلامی دانشگاه‌ها باشد که نیست.

امام جمعه تبریز خواستار نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در گفتمان انقلابی شد و تصریح کرد: رسالت تبیین و آگاه‌سازی جامعه، فسادستیزی و مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزاری باید در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دنبال شود.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه تامین استقلال و پیشرفت‌های علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه‌ها و حاکمیت قانون و قانون‌گرایی، ارائه چهره خدمت‌گذار از دولت اسلامی، بسته شدن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل جدید و دانش آموخته متعهد به مبانی اسلامی را از برکات وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

وی تاکید کرد: دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مفتح و تاثیرگذاری ایشان می‌ترسید و از حضور شهید مطهری در بین جوانان اسلامی و محیط‌های دانشگاهی ترس داشت و بر این اساس دست به ترور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی زد و ائمه جمعه ما را به شهادت رساند.

امام جمعه تبریز، تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمدسازی حوزه‌های علمیه را از دیگر دستاورد‌هایی دانست که می‌تواند در سایه تحقق وحدت این دو نهاد به دست بیاید.

آل هاشم، نفوذ و بهره برداری از جنبش دانشجویی، دور شدن از آرمان‌ها، سطحی شدن، افتادن در دام احزاب و گروه‌های سیاسی، گم کردن اهداف و پشت کردن به آرمان‌های انقلاب را از دیگر آفت‌های جنبش‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست باز و دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاسی کار.

وی با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در آگاه سازی دانشجویان و دانشگاه‌ها و برپایی کلاس‌های بصیرت‌افزایی نقش اساسی دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید روز به روز پیشرفت کشور در حوزه‌های اقتصادی و عرصه‌های مختلف ادامه پیدا کند، گفت: اگر در عرصه‌های گوناگون به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم، وضع بهتری داشتیم، ایشان ۲۷ سال قبل نسبت به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و سپس جنگ نرم دشمن هشدار دادند، در طی ۱۰ سال گذشته نیز مدام بر ضرورت عملی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

 

منبع:فارس

 

انتهای پیام/ی

 

 

برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است