Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ، از خودکفا شدن 12 هزار و 500 خانوار تحت حمایت این نهاد به دنبال ایجاد اشتغال دائمی و پایدار برای آن ها خبر داد.

رشید جلیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد خانوار طی پنج سال اخیر از حمایت کمیته امداد خارج شده و به خودکفایی اقتصادی رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: سرپرستان این خانوارها به شغل ثابت و با حقوق و درآمد معین رسیده اند به گونه ای که قادر هستند نیازهای مالی افراد زیرپوشش و تکفل خود را تامین کنند.
جلیلیان ادامه داد: کمیته امداد نیز بر طرح های اشتغالزای مددجویان نظارت مستمر دارد به گونه ای که 90 درصد این طرح ها مورد تائید دستگاه های نظارتی است.
معاون اشتغال کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه کمیته امداد سالانه 60 هزار مورد بر حوزه اشتغال مددجویان خود نظارت دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 42 هزار مورد نظارت صورت گرفته و 18 هزار مورد دیگر نیز تا پایان سال انجام می شود.
وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تا نیمه اول آذر ماه جاری به بیش از پنج هزار و 500 مددجو تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است، مبلغ آن را افزون بر یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
جلیلیان در پایان و با تشویق کارفرمایان به استفاده از مددجویان کمیته امداد، گفت: هر کارفرمایی که یک مددجو را در واحد تولیدی خود مشغول به کار کند 200 میلیون ریال تسهیلات دریافت و تا 2 سال نیز از پرداخت حق بیمه معاف خواهد بود.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 72 هزار خانوار کرمانشاهی با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر تحت حمایت های کمیته امداد قرار دارند.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد كرمانشاه اشتغالزايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان این‌که اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و حمایت از بانوان کارآفرین با توجه به ظرفیت ها و ساختارهای این سازمان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به سازمان جهاددانشگاهی استان سپرده شده، گفت : در این طرح پس از فراخوان و ثبت نام، بانوان سرپرست خانواده در دوره های مهارتی اشتغال محور شرکت کرده و پس از کسب مهارت لازم و توانمندسازی به بازار کار معرفی می شوند.

وی با اشاره به  تجربه‌های موفق و بسترهای بوجود آمده در مرکز شتابدهی شغلی صنایع فرهنگی و فناوری های نرم سازمان جهاددانشگاهی استان، افزود: دوره های آموزشی این طرح شامل صنایع بافتنی(ماندالا بافی، مکرومه بافی)،  صنایع چوبی، گوهرشناسی و تراش سنگ های قیمتی، خیاطی(مدولباس)، عروسک بافی، کار با چرم، دوره های نرم افزار(گیم و انیمیشن، طراحی سایت، موشن گرافی و...)، تکنسین داروخانه و کمک های اولیه است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار  ۲۰ تا ۴۰ ساله می توانند تا پنجم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند، افزود: افراد واجد شرایط برای ثبت نام و دریافت توضیحات بیشتر می‌توانند به مرکز آموزش دوره های تخصصی سازمان جهاددانشگاهی استان مراجعه کنند  یا با شماره ۳۱۰۳۱ داخلی ۳۰۰ تماس بگیرند.

حدیدی تصریح کرد: بزودی دو همایش در این خصوص در سطح استان برگزار خواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز
  • اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی
  • اشتغال ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت مرکزی از طریق کاریابی
  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی درآذربایجان‌غربی
  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی