Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:07:23 GMT

دیرکرد تسهیلات مسکن روستایی بخشیده می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۴۶۵۸

دیرکرد تسهیلات مسکن روستایی بخشیده می شود

سنندج - ایرنا - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: جریمه دیر کرد باز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در این استان در صورت پرداخت اصل آن بخشیده می شود.

رضا قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 95 افرادی که در سال های گذشته از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده اند می توانند با پرداخت اصل آن از پرداخت سود و جریمه دیر کرد معاف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این افراد با مراجعه به شعب بانک مسکن در شهرستان ها می توانند از این معافیت استفاده کنند، افزود: این طرح حمایتی فرصت مناسبی برای روستاییان و تسویه بدهی تسهیلات مسکن است.

«مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان چندی پیش گفته بود: در قالب این طرح متقاضیان پنج هزار و 775 فقره پرونده می توانند در صورتی که کل تسهیلات را به صورت یکجا تا پایان دی سال جاری تسویه کنند از مزایای تبصره یک ماده 35 لایحه بودجه سال 95 و بخشودگی بهره مند شوند
سلیمی با اشاره به اینکه در این طرح دولت سود تسهیلات و بانک جریمه آن را پرداخت می کند، افزود: میزان کل بدهی و تسهلات و جریمه پرونده های روستایی این بانک 530 میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: همچنین در طرح دیگری با نام چاوش تمامی متقاضیان می توانند با پرداخت تمام بدهی خود از 2 تا 14 درصد تخفیف بهره مند شوند»

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان همچنین با اشاره به اختصاص تسهیلات زلزله به این استان گفت: تسهیلات مورد نیاز توسط دولت ابلاغ شده که باید تا پایان سال به صاحبان واحدهای تعمیری و احداثی پرداخت شود.
وی از مردم زلزله زده استان کردستان خواست هر چه سریعتر به شعب بنیاد مسکن برای عقد قرارداد مراجعه کنند.
در 2 زلزله 21 و 29 آبان پارسال در مناطق غربی کردستان چهار هزار واحد مسکونی تخریب و یا صدمه دیدند که یک هزار و 200 واحد نیازمند بازسازی و 2 هزار و 800 واحد نیازمند تعمیر، شناسایی بودند.
72 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در هیات دولت برای 2 هزار و 559 واحد مسکونی شهری و روستایی زلزله زده استان کردستان تصویب شد که از این تعداد، 949 واحد مشمول احداث و یک هزار و 610 واحد نیز مشمول تعمیر است.
9937/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهيلات مسكن روستايي جريمه دير كرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

امتداد - مدیرشعب استان لرستان با حضور در محل احداث پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان برجرود در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در این بازدیدها که رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجرد و مسئولان مدیریت و شعب بانک مسکن این شهرستان نیزحضور داشتند؛ طی سخنانی بر تعامل بیشتر تعاونی ها و پیمانکاران بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۱۱هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۴هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال  گفت: از این میزان تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها توسط بانک مسکن استان لرستان پرداخت شده است.

عالی پور افزود: از تعداد کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان، یک هزار و ۴۱۷ واحد در شهرستان بروجرد قراردارد که  تامین مالی ساخت این واحدها به مبلغ شش هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بر عهده بانک مسکن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه ها  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت راه و شهرسازی استان و تعاونی های نهضت ملی مسکن سهم بانک مسکن از منابع شهرستان بروجرد افزایش یابد تا با تسریع در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بهترموجبات  آسایش و رضایت خاطر هم استانی های خود را فراهم کنیم.

داریوش آزاد بخت رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک مسکن در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت : بانک مسکن استان لرستان به عنوان بازوی پر توان اداره کل راه و شهرسازی با اقدام جهادی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که اولویت دولت مردمی است نقش به سزایی در اجرا و پیشرفت این پروژه ها داشته و در این خصوص قدردان زحمات همه کارکنان بانک مسکن هستیم.

در ادامه این بازدید مسئولین تعاونی های مسکن بروجرد و پیمانکاران این پروژه ها ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کاری پروژه ها  به بیان مشکلات خود پرداخته و در این خصوص دستورات لازم در خصوص رفع موانع و حل مشکلات پروژه ها و تسریع در انجام فرآیند پرداخت تسهیلات ارایه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان