Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در همایش هم  اندیشی سران ایلات و طوایف، معتمدان و ریش سفیدان استان که به همت سپاه عشایر برگزارشد به نقش بی بدیل ریش سفیدان در کاهش معضلات اجتماعی و نزاع‌های دسته جمعی اشاره کرد و گفت:بزرگان و معتمدان روستا‌ها و عشایر می‌توانند با عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن این فریضه الهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نزاع‌های دسته جمعی نقش موثری ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ خرمدل افزود:مجموعه معتمدان وسران طوایف، افراد متفکر وخیرخواهی هستند که به فکر اصلاح وحل و فصل مسائل و مشکلات هستند، چرا که در بسیاری از مواقع بزرگترین درگیری‌ها با تدبیر ومشورت آن‌ها حل وفصل شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و بیکاری نیازمند مشارکت معتمدان و ریش سفیدان و بیان راهکار‌های این بزرگان هستیم.

سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه عشایر هم بابیان اینکه این همایش باهدف بیان وبررسی مشکلات وهم افزایی واتحاد سران ایلات وعشایر استان برگزارشده است گفت: حضورمعتمدان وسران طوایف درکنارجوانان ومردم استان موجب امنیت اجتماعی وجلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه فتح استان هم دراین همایش با اشاره به نقش عشایر درپاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر لزوم استفاده از تجربیات و نظرات سران عشایر ومعتمدان محلی و ریش سفیدان در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تأکید کرد.

حجت الاسلام حکمتی نیک بر هم زدن انسجام و اتحاد ملی را از حربه‌های جدید دشمن دانست و ادامه داد: اگر بین طوایف و ایلات اختلافی ایجاد شود دشمن به خواسته خود می‌رسد و از این اختلاف به نفع خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما امروز به عنوان مظهر مقاومت، الگو و حامی کشور‌های مظلوم در منطقه مطرح است و دشمن به همین لحاظ با ما مشکل دارد اضافه کرد: وحدت و حفظ انسجام بین نیرو‌های ارزشی و انقلابی و قبایل و طوایف رکن پیشرفت هر منطقه است که باید برای این مهم از ظرفیت معتمدان محلی بهره گرفت.

معاون قضایی دادگستری در اداره امور شورا‌های حل اختلاف استان هم با تاکید بر موضوع اصلاح وسازش بین مردم گفت: شورا‌های حل اختلاف، بازتعریف نقش ریش‌سفیدان و مصلحان محلی است و هم اکنون ۱۴۶ شورای حل اختلاف در استان فعال است که از این تعداد ۹۰ شورا در روستا‌ها فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ساجدی همراهی و ورود ریش سفیدان و بزرگان قوم در حل وفصل پرونده‌های قضایی، پایان اختلافات، و آشتی دادن طایفه‌های درگیر را از مهمترین کارکر‌های ریش سفیدان بیان کردو ازمعتمدان محلی خواست، شورا‌های حل اختلاف استان را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل اختلافات همکاری کنند.

وی ادامه داد: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که برای بزرگان و ریش سفیدان ارزش بسیاری قائل است، اما نکته مورد توجه این است که باید بتوان با کمک بزرگان و اهل فن، خوب و بد را از هم جدا کرد تا جوانان و نوجوانان در مسیری قرار بگیرند که از این فرصت در مسیری خوب و مثبت استفاده کنند و کم‌تر به معضلات اجتماعی دامن بزنند.

دراین همایش در خصوص برخی مشکلات طوایف و ایلات عشایر استان بحث و تبادل نظر شد.

 انتهای پیام/غ

نشست هم اندیشی ریش سفیدان و معتمدان طوایف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد

 رضا شریفی در آیین گرامیداشت تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استانداری سیستان و بلوچستان به صورت تمام قد در کنار تیم بهداشت و درمان خواهد بود تا لحاظ لجستیک و پشتیبانی‌هایی که در شان و تراز همکاران بهداشت و درمان است بتوانیم قدمی برداریم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که سال گذشته در همه شاخص‌ها در سیستان و بلوچستان رقم خورده است ادامه داد: سهم بهداشت و درمان سهم بسیار کم نظیری در کشور و به دنبال آن در این استان است، به دنبال این هستیم تا با کمک مدیران دانشگاه علوم پزشکی کمبود‌هایی که در برخی از نقاط شاهد آن هستیم را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا انسجام اجتماعی و تمرکز مدیریتی در استان بهم نریزد تصریح کرد: این مدل تلاش و زحمتی که اکنون در استان صورت می‌گیرد را باید توسعه و ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همه شاخص‌های زیربنایی، اقتصادی، ظرفیت سازی در مرز، سواحل مَکُران، شیلات و پتروشیمی شاهد رشد در سیستان و بلوچستان بودیم همچنین در حوزه اجتماعی یعنی امید و رضایت مردم از مسوولان رشد قابل توجهی در استان داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان