Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:44:53 GMT

مینی گلف بهترین گزینه برای همگانی کردن ورزش است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۴۷۱۹

مینی گلف بهترین گزینه برای همگانی کردن ورزش است

قم- ایرنا - رئیس کمیته مینی گلف هیات گلف قم گفت: این رشته ورزشی به دلیل نداشتن هیچگونه محدودیت سنی از جمله بهترین رشته های ورزشی برای همگانی کردن ورزش است.

مجید کربلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث زمین استاندارد مینی گلف در بوستان های قم را زمینه ای مناسب برای معرفی و توسعه این ورزش دانست و اظهار داشت: مذاکراتی با شهرداری قم برای احداث 10 زمین مینی گلف در بوستان های استان صورت گرفته است که همچنان در حال پیگیری ان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برخلاف گلف که نیاز به چند هکتار زمین دارد، مینی گلف به فضایی به وسعت 500 تا یک هزار متر مربع نیاز دارد گفت: با وجود استعدادهای زیاد مینی گلف قم، نداشتن زمین استاندارد، این استان را از گرفتن میزبانی برای برگزاری مسابقات کشوری خارج کرده است.
کربلایی اظهار داشت: ورزشکاران این استان در رشته گلف و مینی گلف درکشور شناخته شده و از جمله بهترین و حرفه ای ترین ورشکاران کشور محسوب می شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه ورزش مینی گلف هیچگونه محدودیت سنی ندارد و با هرگونه وضعیت پوششی می توان آن را انجام داد، احداث زمین های مینی گلف در بوستان ها می تواند موجب همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده ها شود.
رئیس کمیته مینی گلف قم با اشاره به مراحل ساخت 2 زمین مینی گلف در مجموعه ورزشی جوادالائمه و همچنین در منطقه پردیسان قم افزود: پس از پیگیری‌های مستمر در توافقنامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان قم، بخشی از زمین مجموعه ورزشی جوادالائمه برای احداث سایت و آکادمی مینی‌گلف به هیأت گلف قم تحویل داده شد.
کربلایی با اشاره به موفقیت های زیاد مینی گلف قم در سال های اخیر گفت: سال گذشته تیم مینی گلف آقایان استان موفق به کسب مقام قهرمانی و کسب مقام های دوم و سوم مسابقات انفرادی مینی گلف کشور شدند ضمن اینکه بانوان مینی گلف قم در آن سال موفق به کسب مقام سوم تیمی و مقام اول انفرادی شدند.
هم اکنون حدود 70 ورزشکار بیمه شده در هیات گلف استان قم مشغول فعالیت حرفه ای هستند.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ميني گلف ورزش همگاني قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مچ پا

به گزارش جام جم آنلاین، چرخش مچ پا به سمت داخل زمانی که پا روی زمین قرار می‌گیرد و وزن بدن روی آن تمرکز می‌کند به طور طبیعی رخ می‌دهد. در واقع، چرخش مچ پا حالت طبیعی است و مزایایی دارد اما چرخش بیش از حد مچ پا که به عنوان عارضه چرخش مچ پا به داخل شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میزان چرخش مچ پا به سمت داخل بیش از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد معمول به سمت داخل منحرف شود.

در افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند، مشاهده می‌شود که مچ پا به سمت داخل منحرف شده است و افزایش چرخش مچ پا به داخل، باعث بر هم خوردن راستای مفاصل می‌شود در نتیجه درد یا آسیب‌دیدگی قوزک پا، زانو و حتی مفاصل ران و پایین کمر را به همراه دارد و چرخش مچ پا در صورت عدم درمان مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت و اهمیت این موضوع به خصوص برای کودکان بسیار زیاد است.

علت چرخش مچ پا چیست؟

علت چرخش مچ پا شامل ژنتیک یا نقص مادرزادی، کف پای صاف، افزایش سن و تضعیف عضلات، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و کفش نامناسب و...است.

راه‌های تشخیص چرخش بیش از حد و غیرطبیعی مچ پا

زمانی که فرد به صورت عادی ایستاده، استخوان مچ پا دقیقا در بالای پاشنه قرار گرفته است و پزشک متخصص می‌تواند با انجام آنالیز حرکت و گام‌ برداری، بیماری چرخش مچ پا را تشخیص دهد و علاوه بر معاینه بالینی، اسکن کف پا، اسکن مچ و زانو روش‌های دیگری هستند که برای تشخیص این بیماری وجود دارد.

چند تمرین ورزشی اصلاحی برای این عارضه وجود دارد که شامل حرکت پای کوتاه، حرکت اردک ایستاده و کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز از جمله تمرینات ورزشی اصلاحی است.

حرکت پای کوتاه

کفش‌های خود را در بیاورید و پاهای خود ر به اندازه عرض لگن از هم باز کنید. در حالی که انگشتان پای شما هنوز روی زمین است و وزن بدن خود را روی قسمت بیرونی کف پا بیندازید تا قوس کف پای شما از زمین فاصله بگیرد. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. شما باید به تدریج عادت کنید که این حالت را در حین انجام کارهای روزانه حفظ کنید.

حرکت اردک ایستاده

بایستید و پاشنه‌ پاهای خود را به هم بچسبانید و پنجه‌ پاهای خود را از هم باز کنید به حالتی که پاهای شما مشابه پای اردک شود. سعی کنید که ران پاهای خود را به سمت خارج بچرخانید و از عضلات گلوتس خود کمک بگیرید تا لگن خود را بچرخانید. ممکن است حس کنید که با چرخش ران پای شما، گودی کف پا به سمت بالا می‌آید و چرخش مچ پا به داخل برطرف می‌شود. این حالت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز

حرکت زنجیره باز در حالت نشسته انجام می‌شود. روی زمین بنشینید و پاهای خود را کاملا دراز کنید. پاهای خود را در حالتی خنثی و طبیعی نگه دارید. به آرامی به سمت جلو خم شوید و انگشتان پای خود را با دست بگیرید و آن را به سمت خودتان بکشید. این کار موجب کشش ساق پا می‌شود. این حالت را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کشش را چند بار تکرار کنید.

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • آاس رم مدیر ورزشی جدید خود را پیدا کرد؛ نیکولاس بوردیسو در آستانه بازگشت به جالوروسی
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد