Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا بار دیگر با قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کرد که 181 کشور جهان به آن رای مثبت دادند و تنها یک کشور با واشنگتن همسو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن چارچوب بهتری برای استفاده نوآوری ها در جوامع آوارگان اجباری و میزبانان آنها مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک تصمیم تاریخی، کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد چارچوب جدید بین المللی را با عنوان «کمیته جهانی پناهندگان» تصویب کردند که جهان را ملزم می کند تا به جابجایی انبوه و بحران پناهندگان پاسخ دهد و پناهندگان و جوامع میزبان آنها از آن بهره مند شوند.

کشورهایی که با این قطعنامه مخالفت کردند، مجارستان و آمریکا بودند اما 181 کشور به آن رای مثبت داد و سه کشور هم نظر خود را به صورت ممتنع اعلام کردند.

فیلیپو گراندی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: هیچ کشوری نباید به تنهایی به هجوم عظیم پناهندگان پاسخگو باشد. بحران پناهندگان به مسئولیت جهانی نیاز دارد و کمیته جهانی پناهندگان، بیان قدرتمندی از نحوه همکاری ما در دنیای قطعه قطعه شده امروزی است.

کمیته جهانی پناهندگان به عنوان بخشی از قطعنامه سالانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) است که بر پایه سیستم حقوق بین الملل موجود برای پناهندگان، به ویژه کنوانسیون پناهندگان 1951، حقوق بشر و قوانین بشر دوستانه بنا شده و یک ابزار عملی قانونی برای تقویت همکاری هاست.

اکنون بیش از 68.5 میلیون نفر در سراسر جهان مجبور به گریختن به سراسر جهان شده اند که از این تعداد، 25.4 میلیون نفر از مرزها عبور کرده اند تا پناهنده شوند.
قطعنامه مربوط به پناهندگان در حدود 60 سال گذشته با اتفاق آرا به تصویب رسیده است اما این بار با توجه به سیاست های مهاجرتی دولت آمریکا، این کشور به آن رای مخالف داد.
هرچند قطعنامه های مجمع عمومی برای کشورها الزام آور نیست اما برای دبیرخانه سازمان ملل و ایجاد ساز و کار اجرایی کردن آن راهگشا است و می تواند مبنایی برای اقدامات بعدی باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان ملل کمیساریای عالی پناهندگان قطعنامه آمریکا انزوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند

رئیس پارلمان عربی با اشاره به اینکه تداوم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه در سایه استانداردهای دوگانه غرب، اعتبار قوانین بین‌المللی را از بین برده است، وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان عربی در جلسه عمومی این پارلمان که در مقر اتحادیه کشورهای عربی برگزار شد ، درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تداوم جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در این منطقه که همراه با سرقت منابع طبیعی ملت فلسطین به ویژه گاز است هشدار داده و خواستار انجام اقدام قاطع بین‌المللی جهت توقف این جنایات شدند.

«عادل عبدالرحمن العسومی» رئیس پارلمان عربی در این نشست اعلام کرد که ما درحالی برای چهارمین بار چنین نشستی را برگزار می‌کنیم که برادرانمان در فلسطین همچنان با فجیع‌ترین جنایاتی که اشغالگران اسرائیلی علیه آنها مرتکب می شوند، روبرو هستند و نوار غزه شاهد جنایت علیه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه با وجود صدور قطعنامه الزام آور شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، رژیم اشغالگر همچنان به جنایات و وحشیگری‌های خود ادامه می‌دهد، ناتوانی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به دلیل وتوی آمریکا علیه این قطعنامه را محکوم کرد.

رئیس پارلمان عربی تاکید کرد که جنایات بی حد رژیم اشغالگر، قدرت و اعتبار قوانین بین‌المللی را در سایه استانداردهای دوگانه غربی، از بین می‌برد.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینهمکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • شورای امنیتِ کی؟
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • حمله محمود عباس به آمریکا