Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بان کی مون، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد از مواضع دولت آمریکا از جمله خروج از معاهده پاریس انتقاد کرد.

بان کی مون گفت: «من به عنوان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که به صورت خستگی ناپذیر برای تقویت و ارتقای صلح و ثبات و شکوفایی تلاش کرده است، معتقدم هیچ کس را نباید کنار گذاشت. این چندجانبه گرایی اکنون با تهدید جدی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از جنگ جهانی دوم، چندجانبه گرایی به صلح و ثبات و شکوفایی جهان کمک کرده است، هرچند که ما از نتیجه راضی نیستیم. بنابراین، ما معتقدیم ضروری است چندجانبه گرایی تقویت شود، در غیر این صورت اجرای اهداف توسعه پایدار هزاره سخت خواهد بود. چین رهبری قوی در این زمینه نشان داده است که از جمله آن طرح جاده ابریشم و بانک سرمایه گذاری آفریقا است.»

دبیر کل سابق سازمان ملل متحد گفت: «رئیس جمهور شی جین پینگ اعلام کرد که تحولات اقتصادی و اجتماعی چین براساس چهار دیدگاه شامل نوآوری، اقتصاد قوی، مشمول کردن همه و مرتبط بودن با همه خواهد بود. من معتقدم رهبری قوی در چین در زمینه ارتباط با دیگران و شامل کردن همه نشان داده شده است.»

بان کی مون درباره تغییر شرایط اقلیمی گفت: «من دیگر بیش از این نمی‌توانم درباره اهمیت و ضرورت مقابله با پدیده تغییر شرایط آب و هوایی صحبت کنم.»

وی گفت: «من اکنون بسیار نگرانم که برخی از کشور‌ها مانند آمریکا، عربستان سعودی، کویت و لهستان از مقابله با تغییر شرایط اقلیمی حمایت نمی‌کنند و نشست فعلی درباره تغییرات شرایط آب و هوایی در لهستان پیشرفت چندانی نداشته است. من باید بار دیگر بر اهمیت کمک‌های مهم چین و آمریکا در دوره رئیس جمهور اوباما تاکید کنم. بدون رهبری چین و آمریکا، توافقنامه آب و هوایی پاریس نمی‌توانست به وجود آید و بسیار از رئیس جمهور شی جین پینگ و رهبری و تعهد وی در این زمینه تشکر می‌کنم.»

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت: «رئیس جمهور ترامپ فقط شش ماه بعد از تغییر دولت اعلام کرد آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس خارج می‌شود. من نمی‌دانم چگونه نگرانی شدید و حتی خشم خود را بیان کنم از این که چگونه با تغییر رئیس جمهور، یک کشور می‌تواند چنین به صورت غیرمسئولانه رفتار کند. من به رئیس جمهور ترامپ گفتم که این به لحاظ سیاسی و اقتصادی کوته بینانه و غیرمسئولانه است و به لحاظ علمی هم اشتباه است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دولت آمریکا ملل متحد جنگ جهانی جهان توسعه پایدار چین جاده سرمایه گذاری سازمان ملل اقتصادی و اجتماعی اقتصاد شرایط آب و هوایی عربستان کویت لهستان اوباما رئیس جمهور دولت خشم سیاسی و اقتصادی بان کی مون دولت آمریکا سازمان ملل ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در گفتگو با خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رییس دفتر روحانی: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری و اعضای دولت وجود ندارد رییس دفتر روحانی: در سخنرانی ترامپ تصمیم اجرایی مطرح نشد

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد