Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@18:55:56 GMT

نام نویسنده سریال حضرت موسی(ع) تغییر کرد؟!

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۰۱۰

نام نویسنده سریال حضرت موسی(ع) تغییر کرد؟!

به گزارش جهان نيوز، روز گذشته مرحله پیش‌تولید سریال الف، وی‍ژه حضرت موسی (ع) در نشست رئیس سازمان صدا و سیما با معاون سیما، رئیس مرکز سیما فیلم و تهیه‌کننده و کارگردان این سریال آغاز شد. در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در مرحله صفر پروژه و برآورد تولید سریال حضرت موسی (ع) به رئیس سازمان صداو سیما ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته عجیبی که در انتشار خبر این نشست به چشم خورد این بود که نه تنها از مرحوم فرج‌الله سلحشور به عنوان نویسنده این سریال یادی نشد بلکه به نهایی شدن نگارش ۴۴ قسمت سریال حضرت موسی (ع) از ۵۲ قسمت آن توسط حجت‌الاسلام سعید بهمن‌پور با ساختاری جذاب و قوی اشاره شده است. این در حالی است که جمال شورجه، کارگردان این سریال در تیرماه امسال گفته: «نویسنده سریال حضرت موسی (ع) مرحوم سلحشور بودند و بازنویسی را حجت الاسلام محمد سعید بهمن پور انجام می‌دهند. طرح و برنامه تلویزیون روی فیلمنامه مرحوم سلحشور نظراتی داشتند که در بازنویسی اعمال شد، اما مبنای فیلمنامه براساس طرح مرحوم سلحشور است. همچنین ایشان ۷۲ قسمت فیلمنامه را نوشته بودند و آقای بهمن پور که بازنویسی کار را انجام داده‌اند، در مراحل پایانی کار هستند که احتمالاً حدود ۵۵ قسمت می‌شود.»
حجت الاسلام بصیر سلحشور، فرزند نویسنده سریال حضرت موسی (ع) درباره این مسئله به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «مشخص نیست که حتی صدا و سیما قصد ساخت این سریال را داشته باشد یا نه؟ زیرا که بار‌ها از این نشست‌ها گذاشته و وعده ساخت سریال را داده است. اما درباره اینکه اسم آقای سلحشور را به عنوان نویسنده نیاورده‌اند باید بگویم که ظاهرا در جلسه اسم ایشان مطرح شده، اما کسی که این خبر را تنظیم کرده، به‌طور سهوی اسمی از ایشان نیاورده است.»
هرچند که با نیاوردن اسم مرحوم فرج‌الله سلحشوری از ارزش زحمات ایشان برای نویسندگی سریال حضرت موسی (ع) کم نمی‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که باید سازمان صدا و سیما این مورد را در خبر خود اصلاح کند یا تهیه‌کننده این سریال، توضیحات تکمیلی درباره اینکه آقای بهمن‌پور کار ویرایش فیلمنامه را انجام داده‌اند را ارائه کند.
منبع: جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر

دومین اردوی فرهنگی معرفتی «عطر نیایش» با حضور جمعی از نوجوانان دختر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در این اردو نوجوانان در ابتدای ورود در ایستگاه سیره شهدا از روایتگری خاطرات و سبک زندگانی شهیدان توسط حجت الاسلام والمسلمین غلامیان استفاده کردند و در ادامه با حضور در نمایشگاه نماز و روایتگری در مسابقات فرهنگی این ایستگاه شرکت کردند.

زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و حضور در کارگاه امام شناسی از دیگر برنامه های این اردوی معرفتی بود.

نوجوانان در پایان بر سفره بابرکت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به صرف افطاری مهمان شدند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • (ویدئو) آخرین قسمت «زیرخاکی»؛ آیا فریبرز به گنج می‌رسد؟
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد +تیزر
  • پخش قسمت‌های پخش شده «جومونگ ۳: جا میونگ گو» از شبکه تماشا
  • جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روز ولادت کریم اهل‌بیت
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • «کاوه» داستان قسمت آخر زیرخاکی ۴ را لو داد!
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»