Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@16:26:28 GMT

آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۰۲۳

آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود

مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل گفت: آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم ۱۰ سال است که به صورت مستمر و با حضور تمامی استان‌ها در سطح کشوری در راستای سنجش و ارزیابی دانش آموختگان قرآنی و موسسات قرآنی، ایجاد انگیزه در بین عموم مردم برای فراگیری معارف قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در جهت تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور اجرا می‌گردد و استان اردبیل نیز در دوره‌های متمادی جزو استان‌های برتر در این حوزه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری تصریح کرد: افرادی که جزو دانش آموختگان قرآنی و موسسات قرآنی نمی‌باشند می‌توانند در بخش داوطلبان آزاد و در سنین مختلف در این آزمون شرکت کنند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آزمون سال جاری در ٣ گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل: گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با ٧ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با ٣ رشته و در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
طاهری گفت: زمان ثبت نام در این آزمون از ۵ لغایت ۳۰ دی ماه و از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.quranedu.ir است که شرکت کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منابع آزمون نیز به این سایت مراجعه نمایند.
وی تصریح کرد: زمان برگزاری آزمون‌ها در «رشته‌های الکترونیکی یکم و دوم اسفند ماه»، «رشته‌های کتبی نهم اسفند ماه» و «رشته‌های شفاهی برای گروه سنی مقطع ابتدایی و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی از ۱۱ الی ۱۶ اسفند ماه و برای دانش آموزان کل مقاطع تحصیلی و شرکت کنندگان در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از ۱۸ الی ۲۳ اسفند ماه» است.
تغییر روند صدور مجوز موسسات قرآنی
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع صدور موسسه‌های قرآنی معرفی و پس از این کلیه فعالیت‌های موسسه‌های قرآنی زیر نظر معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.
طاهری بیان کرد: هیئت رسیدگی به امور موسسه‌های قرآنی نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع قرآنی تشکیل شده است و در حال حاضر ۶۸ موسسه قرآنی در استان اردبیل فعال هستند.
وی افزود: نشر فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان یک وظیفه همگانی و موسسه‌های قرآنی نیز در این زمینه همت ویژه دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اردبیل حفظ مفاهیم قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت کردند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر دیروز برگزار شد.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح  امروز جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب آغاز شده است .

مرحله دوم آزمون سراسری هم هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران