Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،گروه موقت بین المللی در شهر الخلیل، جنوب کرانه باختری رود اردن، در گزارشی زندگی در این شهر را به دلیل مداخله های رژیم صهیونیستی غیر عادی خواند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، روزنامه هاآرتص به نقل از منابع آگاه از گزارش این گروه بین المللی اعلام کرد، اسرائیل همچنان با پیگیری شهرک سازی ها، اعمال محدودیت در رفت آمد فلسطینیان و همچنین محدودیت در مراعات حق عبادت برای فلسطینیان، قوانین بین المللی را در الخلیل نقض می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یارا فارس گزارشگر اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: اوضاع زندگی در شهر الخلیل عادی نیست و اسرائیل به صورت سازمان یافته قوانین بین المللی را در این شهر نقض می کند. این بخشی از گزارش گروه موقت بین المللی در الخلیل است که به مناسبت بیستمین سال آغاز به کار این گروه در این شهر تهیه شد. نکته قابل توجه اینکه، در اولین اطلاعات از فعالیت این گروه که در روزنامه هاآرتص و به نقل از منابع آگاه منتشر شد، آمده است، این روند ممکن است موجب شود اسرائیل دیگر به این کمیته اجازه فعالیت در الخلیل ندهد. این گروه در سال 1994 و پس از کشتار مردم در حرم ابراهیمی و به عنوان بخشی از پروتکل الخلیل در توافقنامه اسلو تاسیس شد. گزارش این گروه نشان می دهد الخلیل بیش از هر زمان دیگری تجزیه بندی شده است و این نتیجه مستقیم اشغالگری اسرائیل است.
در ادامه گزارش آمده است: بر اساس گزارش این گروه اوضاع الخلیل بر خلاف تصوراتی است که در پروتکل الخلیل آمده است. زیرا در این پروتکل الخلیل به دو بخش تقسیم شد، منطقهH1 که تحت نظارت تشکیلات خودگردان است و شامل حدود صد و هفتاد و پنج هزار فلسطینی می شود، منطقه دوم نیز منطقه H2 است که تحت نظارت اسرائیل قرار دارد و حدود هشتاد هزار شهرک نشین و چهل هزار فلسطینی در آن زندگی می کنند. اما اسرائیل در هر دو منطقه قوانین بین المللی را نقض می کند. این تخلفات از شهرک سازیهای غیر قانونی اسرائیل تا نقض ماده 49 توافقنامه ژنو مبنی بر حمایت از غیر نظامیان تحت اشغال را شامل می شود. ضمن اینکه اسرائیل حقوق اساسی مردم مثل آزادی رفت و آمد و حق آزادی عبادت را نیز زیر پا می گذارد. در بخشی از گزارش آمده است خیابان شهدا در الخلیل که روزی بازار پر رونق فلسطینیان بود حال به روی فلسطینیان بسته شد و به روی شهرک نشینان باز شده است. شرایط در محله تل الرمیده نیز چنین است زیرا به دلیل ایست و بازرسی های متعدد اسرائیلی در این محله و یورش پیاپی شهرک نشینان، زندگی برای فلسطینیان در این محله غیر ممکن شده است. اوضاع در نزدیک حرم حضرت ابراهیم نیز چنین است زیرا اشغالگران به شدت فلسطینیان را برای پیگیری عبادت در حرم ابراهیمی، با محدودیت مواجه ساخته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: الخلیل باختری فلسطین قدس صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حماس: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر شواهدی بر نسل‌کشی فلسطینیان است