Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:11:28 GMT

گردشگری دریایی در گناوه فعال شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۱۰۱

گردشگری دریایی در گناوه فعال شود

گناوه- ایرنا- فرماندار و رئیس شورای هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: دریا یکی از ظرفیت های بکر این شهرستان است که باید تلاش شود صنعت گردشگری این بخش را با مشارکت بخش خصوصی فعال کرد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: با برنامه ریزی لازم می توان از گردشگری دریایی بیش از بخش های دیگر در رونق و توسعه اقتصادی این شهرسان ساحلی که همه ساله هموطنان زیادی را پذیرا است، بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه از نقاط مهم گردشگر در کشور به شمار می آید باید تلاش کنیم با نگاه ویژه استان، خدمات و امکانات بیشتری برای هموطنان بی شماری که در ایام نوروز ازاین منطقه دیدن می کنند، فراهم کنیم.
فرماندارگناوه گفت: جلسات ستاد خدمات سفر این شهرستان از اول دی ماه هر هفته 2 بار با مسئولیت معاون عمرانی فرمانداری منظم برگزار و مسئولان کمیته های 11 گانه با زیرمجموعه های خود نشست برگزار و براساس چارت تشکیلاتی که از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شده به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی را با مسئولیت خبرگزاری جمهوری اسلامی این شهرستان برای اولین بار در سطح کشور فعال و بخوبی انجام وظیفه کرد، دیگر شهرستان های کشور نیز این کمیته را به مجموعه کمیته های خدمات سفر اضافه کرده اند.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: شهرداران گناوه و ریگ و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در باره زیباسازی و روشنایی ورودی های مناطق خود برنامه ریزی کنند.
وی افزود: باتوجه به اینکه جمعیت زیادی در ایام نوروز وارد شهر گناوه می شوند، به منظور رفاه حال و آسایش هموطنان و خدمات دهی بیشتر باید با همکاری بخشداران به سمت روستاها سوق داده شود.
پاک نژاد گفت: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری بومی و بهاره در کنار ساحل، تامین اقلام موردنیاز شب عید و نظارت مستمر بر بازار در دستور کار کمیته تنظیم بازار ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گیرد.
فرماندارگناوه اظهارداشت: ساماندهی خانه های مسافر با محول شدن به بخش خصوصی بومی و با نظارت دستگاه های متولی، بهره گیری از تشکل های مردم نهاد، اجرای برنامه های شاد و با نشاط در دستورکار اعضای کمیته ها قرار گیرد.
وی گفت: بررسی لازم برای برپایی یک نمایشگاه عرضه کالا با انتقال دستفروشان از بازار به سمت ساحل و دایرشدن یک بازارچه برای بانوان کارآفرین در برنامه کاری قرار گیرد.
فرماندار گناوه از اعضای ستادخدمات سفر این شهرستان خواست از هم اینک در برطرف کردن کاستی های نوروز قبل که ستاد بازرسی و عملکرد ارزیابی استانداری بوشهر اعلام کرده برنامه ریزی و برای حل آنها بکوشند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناوه گفت: به منظور خدمات دهی شایسته به هموطنان در ایام نوروز، جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان تشکیل و کمیته ها براساس شرح وظایف فعالیت خود را آغاز می کنند.
حمزه بهاگیر افزود: این اداره برنامه های متنوع و شادی برای ایام نوروز سال آینده پیش بینی کرده است.
شهردار گناوه گفت: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی به شهرداری محول شده، تاکنون 6 جلسه داخلی در این مجموعه برگزار و اعضای کمیته ها مشخص شده اند.
ماشاالله احمدی افزود: افزایش چشمه سرویس بهداشتی و حمام، زیباسازی شهر، راه اندازی بازارچه زنان و اجرای برنامه های فرهنگی و با نشاط از برنامه های مهم شهرداری در ایام نوروز است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر بدلیل دارا بودن ساحل زیبا و وفور کالای خارجی با قیمت مناسب از نقاط مهم گردشگری جنوب کشور بشمار می آید.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تسهيلات سفر نوروز گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد