Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، ارائه خدمات ویژه و از جمله مستمری ماهیانه به بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه از جمله برنامه هایی بود که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش انجام آن را در دستور کار قرار داد. 

این برنامه در زمان مدیریت محمد خرم در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش طرح شد تا پس از بررسی و تصویب در هیات مدیره، وارد  فاز اجرایی شود چراکه ملاک و مبنای کار برای ارائه مستمری به ورزشکاران صرفا مدال آوری آنها در میادین رسمی آسیایی و جهانی و المپیک است و بر این اساس اعضای گروه های اول و دوم صندوق حمایت از قهرمانان، جزو مدال آورانِ مستمری بگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال  و با در نظر گرفتن سختی کار برای رشته های تیمی در رویدادهای جهانی و المپیک، طرح پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال در جام جهانی مطرح شد اما بعد از گذشت هفت ماه و تغییرات مدیریتی ایجاد شده در صندوق، این طرح نه تنها به سرانجامی نرسیده بلکه به طور کل از دستورکار هم خارج شده است. 

سید مصطفی ابطحی که از مردادماه مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را عهده دار شد، در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام و تائید این موضوع گفت: این کار مبنای قانونی نداشت. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اساسنامه دارد و بر اساس آن اقدامات لازم را برای ورزشکاران انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: موضوع پرداخت مستمری به اعضای تیم ملی فوتبال در زمان مدیریت من مطرح نشده و اصلا هم قابلیت طرح و پیگیری ندارد. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از ارکان وزارت ورزش به حساب می آید و باید تمام حرکت ها و تصمیم گیری ها در آن معقول و قانونمند باشد. 

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تاکید کرد: با توجه به تغییراتی که در رویکردهای صندوق داشته ایم و به زودی آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد، کمک ها و پرداختی ها به اعضای صندوق قانونمندتر خواهد شد اما پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال که جزو مدال آوران نیستند، اصلا در برنامه و ماموریت ما نیست. 

ورزشکارانی که در حال حاضر به واسطه مدال آسیایی، پاراآسیایی، المپیک، پارالمپیک و جهانی از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مستمری دریافت می کنند، تقریبا از همه رشته ها هستند و حتی فوتبال؛ اعضای تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی ١٩٩٨ و ٢٠٠٢ حقوق بگیر این صندوق هستند.

در این دو دوره بازی های آسیایی که به ترتیب در تایلند و کره جنوبی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و بر همین اساس بازیکنان تیم اعزامی به این دو رویداد - بازیکنانی که خود برای عضویت در صندوق اقدام کرده اند - معادل مدال طلا، مستمری بگیر صندوق هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام جهانی پیشکسوتان المپیک فوتبال تیم ملی وزارت ورزش بازی حقوق تایلند کره جنوبی تیم ملی فوتبال ایران عنوان قهرمانی پرداخت جام جهانی روسیه فوتبال پارس منتفی مستمری ملی پوشان پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

به نقل از ورزش سه در بحث واگذاری مالکیت سرخابی ها و طی روزهای اخیر مقرر شده بود که 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از 6 بانک واگذار شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقیمانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقیمانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود.

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899043

دیگر خبرها

  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی