Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@22:50:59 GMT

چرا حضرت معصومه (س) به مقامات بالا نائل شدند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۲۷۱

چرا حضرت معصومه (س) به مقامات بالا نائل شدند؟

صراط:

دو خواهر در تاریخ اسلام هستند که بیش از هر کسی عشق به برادرشان زبان زد عام و خاص است. یکی حضرت زینب (س) و دیگری حضرت فاطمه‌ی معصومه (س)؛ فاطمه‌ی معصومه (س)، نه بعنوان اینکه خواهر امام معصوم بود؛ بلکه برای فداکاریش در راه ولایت و تلاش برای اثبات امامت ضامن آهو (ع) صاحب فضائل فراوانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰ ربیع الثانی زمانی که در سرزمینی دور از محل زندگی یعنی شهر قم، به دنبال برادر بود، خود را در آغوش پروردگار متعال دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کمالات حضرت معصومه (س) آمده است که ایشان در زمانی که پدرشان امام موسی کاظم (ع) در زندان بودند، به سوالات شرعی مردم مسلمان پاسخ می‌دادند؛ بنابراین نمی‌توان به راحتی از ایمان و تقوای این بانوی بزرگوار بگذریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و سخنران مشهور، در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جایگاه معنوی خواهر امام رضا (ع) اظهار کرد: در وصف شخصیت فاطمه‌ی معصومه (س) همین اندازه بس که چند امام معصوم (ع) درباره ایشان صحبت کردندو شخصیت این بانو را تمجید کردند. امام صادق (ع) فرمودند، به شفاعت فاطمه معصومه (س)، امت مسلمان وارد بهشت می‌شوند.

وی افزود: از موسی بن جعفر (ع) روایتی داریم که ایشان فرمودند، اگر کسی عارف به حق، حضرت معصومه (س) را زیارت کند، وارد بهشت می‌شود. وجود مقدس ثامن الحجج (ع) فرمودند، هر کس ایشان را زیارت کند، انگار من را زیارت کرده است. امام جواد (ع) نیز فرمودند که اگر کسی حضرت معصومه (ع) را در قم زیارت کند؛ بهشت بر او واجب است.

ابن کارشناس مذهبی با اشاره به مقام حضرت معصومه (س) بیان کرد: برخی سوال می‌کنند، چرا خواهر امام رضا (ع) به این مقام نائل شدند، یکی از چیز‌هایی که در زیارت نامه شان و در وصف شخصیتشان ذکر شده است، ولایت مداری و توجه به جایگاه امام زمان است. همین موضوع سبب ترفیع جایگاه معنوی ایشان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) برای اثبات ولایت، سه امام معصوم سنگ تمام گذاشتند. این سه امام شامل، امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد الائمه (ع) است. حضرت معصومه (س) با حرکتشان از مدینه به سمت ایران، به این مقام رسیدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و همچنین میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، بازدید از موزه حرم مطهر بانوی کرامت رایگان است.

همچنین زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام در دهه کرامت که از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه است می‌توانند به صورت نیم بها از موزه فاطمی در میدان آستانه بازدید کنند.

‏قرار است کاشی‌های قدیمی حرم امام رضا علیه السلام و برخی از آثار بسیار قدیمی از ضریح حضرت معصومه سلام الله علیها ‬ و نیز آثار قدیمی مفرغی چند هزار ساله دوران باستان برای نخستین بار در دهه کرامت امسال در این موزه به نمایش عموم در آید.

ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۵:۳۰ عصر است.

گفتنی است موزه آستان مقدس فاطمی اولین موزه رسمی ایران است که در سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و گنجینه‌هایی از آثار متعدد باستانی، تاریخی و هنری از ایران، اسلام، شهر مقدس قم و بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آن با رویکرد محتوایی توحید محور به نمایش در آمده است.

کد خبر 6100143

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دختران دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) + تصاویر
  • «جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود
  • فضائل و برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه(س)
  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود
  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» منتشر شد
  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» برای میلاد حضرت معصومه(س) منتشر شد
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • ولادت حضرت معصومه ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک روز دختر