Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@14:06:09 GMT

پیشنهاد حکیم به نخست وزیر جدید عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۳۴۷

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با سید عمار حکیم، رهبر این جریان و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره تازه‌ترین تحولات عرصه سیاسی عراق، در خصوص پرونده تکمیل کابینه و اولویت‌های مرحله کنونی و آتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو طرف بر لزوم تعیین تکلیف وزارتخانه‌های باقی مانده و انتخاب شخصیت‌های شایسته و پاک‌دست که قادر به تحقق آرمان‌ها و خواسته‌های ملت هستند، تأکید کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار از گروه‌های سیاسی خواست به مسئولیت ملی خود عمل کنند و برای ارتقای سطح خدمات رسانی و توسعه، منافع کشور را سرلوحه خویش قرار دهند.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی بر موضوع خدمات‌رسانی، اشتغال‌زایی و مبارزه با فساد به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها تأکید کرد.

حکیم در پایان مجددا بر اهمیت در پیش گرفتن سیاست درهای باز با کشورهای عربی و منطقه‌ای توسط دولت عراق و همچنین برقراری روابط متوازن بر پایه منافع مشترک تأکید کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق ارتقای سطح کشورهای عربی دولت اشتغال خدمات رسانی عراق کشورهای عربی وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات