Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ ماموستا سلام امامی در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان با اشاره به اینکه بنیان خانواده در دین مبین اسلام بسیار مقدس است، افزود: خانواده، زمانی مایه روشنی چشم خواهد بود که در آن محبت و عاطفه جریان داشته باشد و باید بدنبال واکاوی دلیل کمبود محبت در زمان امروزی بین خانواده ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا امامی با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل‌ عمران که بزرگترین صدقه، گذشت عنوان شده است، تصریح کرد: عفو و گذشت، در رأس ارزشها قرار دارد و لازم است گذشت و فداکاری در خانواده ها تقویت شود.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پیام آور رحمت بودند و خداوند متعال در قرآن کریم، بزرگترین دلیل موفقیت پیامبر را محبت او می‌داند، افزود:  امروز متأسفانه با پدیده طلاق عاطفی در کشور مواجه هستیم و خانواده‌ها از یکدیگر فاصله گرفته‌اند که در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

ماموستا امامی، طلاق را منفورترین حلال ها عنوان و خاطرنشان کرد: ائمه در اوج بحران، کیان خانواده را حفظ کردند و خبری از طلاق و نفرین نبوده است و طبق روایات اسلامی زن و شوهر باید همچون لباس هم بوده و سپر یکدیگر باشند.

امام جمعه مهاباد، در ادامه با اشاره به اینکه طبق روایات و آیات قرانی برای عفو سه مرحله وجود دارد یادآور شد: مرحله نخست، عفو و ترک انتقام و هرگونه عکس‌العمل بوده، مرحله دوم، صفح به معنای روی برگرداندن و نادیده گرفتن و به فراموشی سپردن است و مرحله سوم، غفران به معنای پوشانیدن آثار خطا و گناه و نیکی کردن است.

ماموستا سلام امامی، در پایان سخنان خود با بیان اینکه اسلام، دین رحمت و مهربانی است ضمن ابراز تأسف از اینکه امروز روح قرآن فراموش شده است، تصریح کرد: آیه بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم که در ابتدای تمامی آیات قرآن گفته می‌شود، خود حکایت از محبت و رحمت در اسلام دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد خانواده محبت واکاوی صمیمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان