Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@17:41:49 GMT

انتخاب همسر را با داد و ستد مالی اشتباه نگيريد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۵۲۱

انتخاب همسر را با داد و ستد مالی اشتباه نگيريد

به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، صدیقه صراف نژاد، سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در همایش «ازدواج سالم» که با حضور مادران دانشجویان پردیس‌های اسرار و رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی که ما در طول زندگی خود انجام می‌دهیم انتخاب همسر است و افراد به طور مستقیم در انتخاب آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صراف نژاد اظهار کرد: عموم خانواده‌ها و جوانانی که بدون معیار، هدف و یا معیار‌های نادرست نسبت به انتخاب همسر اقدام می‌کنند، انتخاب مناسبی در این زمینه نخواهند داشت و در زندگی مشترک هم دچار بحران خواهند شد.

این کارشناس امور خانواده با مرور روند انتخاب همسر از گذشته تا به امروز بیان کرد: در گذشته جوانان نسبت به انتخاب همسر دخالت نداشتند و بیشتر والدین و بزرگتر‌ها برای آن‌ها همسر انتخاب می‌کردند، اما با گذشت زمان و گسترش ارتباطات بسیاری از جوانان در ازدواج حق انتخاب دارند و خودشان همسرشان را انتخاب می‌کنند.

وی خطاب به مادران توصیه کرد: اگر فرزند شما در محیط دانشگاه و یا کار، دختری را انتخاب کرد، سریع نسبت به انتخاب او عکس‌العمل منفی نشان ندهید؛ بلکه سعی کنید او را در این انتخاب همراهی کنید تا در کنار شما بتواند انتخاب درستی را داشته باشد.

صراف نژاد با انتقاد از رفتار و نگرش بسیاری از خانواده‌ها در انتخاب همسر برای فرزندانشان بیان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که انتخاب همسر یک داد و ستد است و در این انتخاب باید به دنبال سود مالی بالاتر بود از این رو به جای توجه به مفاهیم اساسی به دنبال ظاهر زیبا و مادیات هستند.

سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: همانگونه که در قرآن مجید اشاره شده هدف از ازدواج دختر و پسر رسیدن به آرامش است، زیرا در سایه آرامش می‌توان به رشد و بالندگی و تعالی رسید.

وی اظهار کرد: باید در انتخاب همسر برای فرزندان خود به دنبال همسری باشید که بتواند آرامش‌آفرین باشد؛ متاسفانه در بسیاری از انتخاب‌ها رسیدن به آرامش مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در مقابل توجه به جنبه‌های ظاهری، تحصیلات و مادیات جای خود را به ارزش‌های اساسی و مهم در انتخاب همسر داده است.

صراف نژاد یکی از ملاک‌هایی که در رسیدن به آرامش زن و شوهر نقش ندارد، زیبایی است ؛ در حالی‌که این محبت، اخلاق و عاطفه دختر و پس در زندگی و ارتباط با یکدیگر است که آن‌ها را برای همدیگر زیبا می‌کند.

سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد یکی دیگر از ملاک‌هایی که در انتخاب همسر باید به آن توجه کرد را تناسب خانواد ه‌ها از نظر اقتصادی، فرهنگی و سطح تحصیلات معرفی کرد و افزود: برخی منطقه‌ای که افراد در آن زندگی می‌کنند و یا شغل پدر را ملاک ارزیابی فرهنگی خود قرار می‌دهند، در حالی‌که شناخت فرهنگ خانواده‌ها، در تعاملات و رفت و آمد‌ها خود را نشان می‌دهد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏

به گزارش "ورزش سه"، شکیرا همین هفته گذشته بود که در آهنگ جدیدش برای ‏چندمین بار به پیکه حمله کرد ولی ظاهرا شکیرا هر چقدر به پیکه می‌تازد عصبانیتش از ‏او فروکش نمی‌کند. ‏

شکیرا، همسر سابق جرارد پیکه، امروز در مصاحبه با جیمی فالون بار دیگر فرصت را ‏برای انتقام گرفتن از ستاره سابق بارسا و تیم ملی اسپانیا مناسب دید. شکیرا که در ‏برنامه مشهور تونایت شو با اجرای جیمی فالون شرکت کرده بود نشان داد از مطرح کردن ‏حرفهای جنجالی درباره همسر سابقش ابایی ندارد. ‏

شکیرا که به بهانه رونمایی از آلبوم جدیدش به برنامه جیمی فالون رفته بود موضوع ‏اصلی برنامه را به پیکه اختصاص داد و گفت:" من روزهای سختی داشتم و مشغول کار ‏بودم. اصلا وقت نداشتم. همسرم عادت داشت که من را پایین بکشد ولی حالا آزادم و ‏می‌توانم کار کنم". ‏

آلبوم جدید شکیرا با عنوان "زنان، گریه دیگر بس است" اولین آلبوم موسیقی‌ای است که ‏این خواننده شهیر از سال 2017 روانه بازار می‌کند. ‏به این ترتیب بین دو آلبوم آخر شکیرا فاصله‌ای هفت ساله است که در کارنامه کاری او ‏بی‌سابقه بوده است. البته شکیرا از زمان جدا شدن از پیکه چندین تک‌آهنگ منتشر ‏کرده که عملا در همه آنها به پیکه طعنه زده است. ‏

در گذشته هر بار که شکیرا در آهنگ‌ها یا پستهای شبکه‌های اجتماعی‌اش به پیکه طعنه ‏زده بود این ستاره سابق بارسا بلافاصله به طعنه‌های همسر سابقش واکنش نشان داده ‏بود. حالا باید دید پاسخ پیکه به این مصاحبه شکیرا چه خواهد بود؟ ‏

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • خواننده محبوب ناصر حجازی چه کسی بود؟
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • پلمب موقت یک داروخانه در سمنان
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • شکیرا ول‌کن نیست: سیلی دوباره به صورت پیکه!‏
  • مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها