Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@16:21:34 GMT

شلغم؛ بهترین خوراکی در فصل سرما

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۷۰۶

کارشناس ارشد گیاهان دارویی استان کرمانشاه با اشاره به خواص متعدد شلغم در پیشگیری از بیماریها بویژه سرماخوردگی، آن را از بهترین خوراکی ها برای فصل سرما عنوان کرد. آفتاب‌‌نیوز : هانیه ناصری شلغم را یکی از بهترین محصولات برای  فصل سرما دانست و عنوان کرد: طبیعت شلغم از دیدگاه طب ایرانی گرم و تر است، بنابراین یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای فصل سرما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری افزود: با توجه به طبیعت گرم و تر شلغم مصرف آن برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند و یکی از مواد خوراکی  است که برای افراد سالم جهت پیشگیری و برای بیماران جهت درمان حکم کیمیا را دارد.
وی به تاثیرات درمانی شلغم  اشاره کرد و افزود: شلغم در حقیقت غده زیرزمینی است که پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می کند و برای افراد دچار مشکل کم خونی می تواند بسیار موثر باشد.                                          
ناصری با اشاره به تاثیر شلغم در پیشگیری و درمان سرما خوردگی گفت: در سرما خوردگی ها، زکام و گلو دردها از زمان های دور تاکنون تقریبا در تمامی دنیا شلغم برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: مصرف شلغم پخته جهت رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثراست.                          این کارشناس ارشد گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: علاوه بر  اینها شلغم به عنوان یک داروی ادرارآور محسوب می شود که با افزایش میزان ادرار به دفع سموم بدن کمک می کند. همچنین مصرف شلغم یا آب آن جهت بیماری های سنگ کلیه و مثانه بسیار موثر است.
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تاثیرات موضعی شلغم هم اشاره کرد و افزود: شلغم در درمان بیماریهای مفاصل و به خصوص نقرس کاربرد دارد، بدین صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.
 وی افزود: همچنین شلغم در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای  باروری نیز مورداستفاده  قرار می گیرد. علاوه بر اینها شلغم به عنوان ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه شناخته شده است. ‎این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: افرادی که از نفخ شکایت دارند می توانند از مربای شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده کنند.                        
وی افزود: در نهایت می توان گفت شلغم در میان مواد غذایی می تواند به عنوان یکی از بهترین خوراکی های تقویت کننده و افزایش دهنده توان فرد و پیشگیری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شلغم خوراکی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

دیگر خبرها

  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان