Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-02@03:32:56 GMT

سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد!

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۵۸۴۵

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که دوشنبه شب به تصویب رساند ایران را به آن چه نقض حقوق بشر عنوان شده، متهم کرد.


به گزارش شریان نیوز،این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید.

افغانستان، ارمنستان، بلاروس، بولیوی، برونئی، کامبوج، بروندی، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، هند، اندونزی، ایران، عراق، قزاقستان، قزقیزستان، لبنان، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، روسیه، آفریقای جنوبی، صربستان، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و زیمبابوه کشورهایی بودند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این تصویب قطعنامه‌ای درباره وضعیت حقوق‌ بشر ایران در نشست کمیته سوم مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد با واکنش‌ مقام‌های ایران مواجه شد و آنچه که ازسوی آنها «استفاده ابزاری از حقوق‌بشر» خوانده شده بود را مورد انتقاد قرار دادند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان پس از تصویب این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که این قطعنامه بدون در نظر گرفتن «واقعیات موجود ایران» و مبتنی بر «نگرشی گزینشی، تبعیض‌آمیز، غرض‌ورزانه و با اهداف سیاسی» تهیه و تصویب شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین این نهاد و کشورهای مختلف را به «استفاده ابزاری از حقوق‌بشر» متهم کرد و در ادامه افزود: عملکرد اسراییل، برخی کشورهای غربی و «برخی کشورهای مرتجع منطقه» باعث تضعیف «اعتماد به جامعه بین‌المللی» می‌شود.

برچسب هابرونئیکوباایرانعراققزاقستانروسیهترکمنستانازبکستان

منبع: شریان

کلیدواژه: برونئی کوبا ایران عراق قزاقستان روسیه ترکمنستان ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD که به میزبانی اصفهان برگزار شده بود، با تصویب توافقنامه موسوم به معاهده اصفهان از سوی نمایندگان بیش از ۲۰ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6093476

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند