Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان طی یک سال گذشته در امور آموزشی و پژوهشی در چهار رتبه‌بندی بین‌المللی برای نخستین بار حائز رتبه‌های خیلی خوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین نظام آبادی پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان، در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان گفت: تولید دانش، اساس دانایی و پیشرفت هر جامعه است و تولید علم از شاخص‌های توسعه یافتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر افزود: بررسی‌ها نشان داده هر قدر تولید مقالات علمی، شمارگان کتاب و روزنامه افزایش پیدا می‌کند، تولید ناخالص ملی نیز افزایش پیدا کرده و این مسئله در کشور‌های توسعه یافته ثابت شد و نشان می‌دهد رابطه مثبت و معناداری بین تولیدات علمی و تولید ناخالص ملی وجود دارد.

نظام آبادی پور، با اشاره به اینکه در کشور ما این ارتباط مانند کشور‌های پیشرفته نیست، عنوان کرد: تولید علم و مقالات ما به شدت بالاست، اما تولید ناخالص ملی رشد همپا و همگامی را ندارد و دلیلش این است در کشور‌های پیشرفته، علم به سرعت تبدیل به فناوری و محصول می‌شود.

وی  اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان طی یک سال گذشته در امور آموزشی و پژوهشی در چهار رتبه‌بندی بین‌المللی برای نخستین بار حائز رتبه‌های خیلی خوبی شد. از جمله آن‌ها، کسب رتبه ۹۳۸ جهانی در رتبه بندی لایدِن را می‌توان نام برد که برای نخستین بار در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتیم و در این رتبه‌بندی ۲۱ دانشگاه از کشور ما حائز رتبه شد و دانشگاه باهنر رتبه ۶ ارتباط با صنعت را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی شانگ‌های نیز گروه مهندسی معدن دانشگاه شهید باهنر رتبه ۷۵ جهانی را کسب کرد، افزود: در رتبه‌بندی تایمز یک هزار و ۲۵۴ دانشگاه حائز صلاحیت شناخته شده و دانشگاه شهید باهنر کرمان برای نخستین بار در این رتبه‌بندی قرار گرفت.

نظام آبادی پور همچنین افزود: در نظام رتبه‌بندی یو اس نیوز که یک هزار و ۲۸۰ دانشگاه را حائز شرایط دانسته، دانشگاه شهد باهنر رتبه ۱۲۳۷ را کسب کرده است. در سه حوزه آموزش، کمیت و کیفیت پژوهش و درآمد‌های صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که موجب رشد دانشگاه در زمینه‌های بین‌المللی بوده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر با اشاره به توجه به مهارت‌افزایی و کارآفرینی در دانشگاه گفت: برای نخستین بار پایش فارغ التحصیلان ورودی ۹۳ را انجام دادیم و ورودی‌های ۹۲ و ۹۴ در دست انجام است که کمک زیادی کرد تا بدانیم در چه رشته‌هایی نیازمند بازنگری و در چه رشته‌هایی نیازمند توسعه بهتر هستیم. در دانشگاه شهد باهنر کرمان ضرورت گذر از دانشگاه نسل دوم به دانشگاه نسل سوم احساس شده و کار سنگینی ا‌ست، اما آغاز شده است.

نظام آبادی پور با اشاره به اینکه پژوهش بدون زیرساخت نمی‌شود، بیان کرد: حدود ۸ میلیارد تومان در تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه هزینه شده و امسال نیز در صورت تخصیص، حدود ۲ و نیم میلیارد تومان در سال جاری هزینه خواهد شد راه‌اندازی خط سرامیک نسوز را در آزمایشگاه مرکزی در دهه فجر خواهیم داشت که از دوره‌های قبل معاونت حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و همه دانشگاه‌های استان کرمان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون دانشگاه شهید باهنر در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان گفت: شیوه‌نامه جشنواره در سال گذشته تدوین و تصویب شد و امروز در چهار بخش دانشگاهیان، دانشجویی، مهارت افزایی و دستگاه‌های اجرایی برگزیده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پژوهشگر‌ها در هفت بخش با هم رقابت کرده‌اند، افزود: هدف این است پژوهش منجر به خلق ثروت بشود و بتوانیم برای آسایش و رفاه جامعه خدمت کنیم.

در این جشنواره با حضور استاندار کرمان و رییس دانشگاه شهد باهنر از ۵۶ پژوهشگر و فناور برتر استان کرمان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت‌ محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آیین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آیین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور
  • اجرای طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها در استان مرکزی