Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهرا این روزها هیوندای و کیا با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند که پای هر دو کمپانی خواهر را به دادگاه‌ها و مراکز طرح شکایت باز کرده است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "موتور1"، این شکایت به دلیل آتش گرفتن خود به خودی موتور خودرو و پاسخ‌گو نبودن این خودروسازهاست.  در این شکایت 41 صفحه‌ای، مطرح شده که مشکلات کارخانه‌ای در موتور باعث آتش گرفتن آن بدون برخورد و تصادف شده و دلیل آن احتمالا فقدان روانی در حرکات اجزای موتور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بررسی‌های انجام گرفته، عدم روانی در کارکرد موتور باعث انسداد حرکتی شده و مانع جریان روغن به سمت دیگر اجزای موتور مانند یاتاق می‌شود.

این اصطکاک در موتور باعث سایش اهرم و محورها شده و در نهایت باعث شکستکی یا سوراخ شدن بخشی از موتور خواهد شد و روغن به  سمت جایی خارج از محفظه اصلی راه می‌یابد. ترکیب اصطکاک و روغن نیز نتیجه‌ای جز آتش‌سوزی به همراه نخواهد داشت.

در این دادخواست به  بیش از 350 شکایت در رابطه با خطر آتش‌سوزی موتورهای محصولات کیا و هیوندای اشاره شده است. اکثر خودروهایی که چنین مشکل خطرناکی در آنها دیده شده معمولا سوناتا، کیا اپتیما و کیا اسپورتیج سال‌های 2011 تا 2019 هستند.برخی از مدل‌های کیا سورنتو و کیا سول ساخت سال‌های  2012 تا 2019 و هیوندای سانتافه مدل‌های 2013 تا 2019 نیز در این فهرست دیده شده‌اند.

یکی از این شکایت‌ها به آتش گرفتن یک سانتافه هیوندای 2015 در ماه قبل میلادی در بزرگراهی در جورجیا باز می‌گردد. کارشناسان در ارزیابی خودروی آتش گرفته متوجه شکستگی بلبرینگ و ضربه زدن آن به بخش‌های دیگر موتور شدند.هنوز این شرکت ها اقدامی برای  توضیح یا فراخوانی برای تعمیر یا تعویض خودروهای خود انجام نداده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آتش موتور هیوندای کیا شکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار