Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره کیش در حال برگزاری است، طی سخنانی با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: هیچ حوزه ای به اندازه حوزه دفاع با تحریم مواجه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه دفاع تحریم از ابتدای انقلاب وجود داشته و وجود دارد و در کنار تحریم شاهد برخی خرابکاری های صنعتی هم بوده ایم اما به بیان مقام معظم رهبری این حوزه از پیشرفته‌ترین حوزه های کشور است و یک بازدارندگی فعال دفاعی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها طی سالهای بعد از انقلاب از وجود گزینه نظامی برای مقابله با ایران سخن گفته اند اما اقتدار دفاعی و نظامی ایران اسلامی موجب شده آنها هیچ گاه اجازه بکارگیری این گزینه را به خود ندهند.

رستگاری تحریم را برای صنعت دفاعی یک فرصت مناسب دانست و گفت: نگاه ما به تحریم فرصت است تا محققان و دانشمندان ما دست روی زانوان خود گذاشته و با اتکا به دانش و توان داخلی تجهیزات مورد نیاز کشور را برای دفاع از آب و خاک کشورمان تولید کند و به برکت انقلاب اسلامی امروز سازمان صنایع دریایی قادر است با استفاده از پتانسیل های داخلی تمامی نیاز کشور را در حوزه دریا طراحی و تولید کنند.

وی ادامه داد: تمامی سیاست ها و هدف گذاری ها در وزارت دفاع از خلق ایده تا تولید محصولات مبتنی بر اندیشه ناب ایرانی و سر انگشتان متخصصان داخلی است و افتخار ما این است که در حوزه صنعت دفاعی حتی یک خارجی هم حضور ندارد این جایگاه به این دلیل است که فرزندان انقلاب اسلامی در صنعت دفاع هیچگاه از تحریم نترسیده و نگاهشان به جلو بوده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایجاد وابستگی صنعتی را یکی از اقدامات جدید غرب برای غلبه بر کشورها دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی صنعت دفاعی ایران به خوبی توانسته با وحدت رهبری اتکا بر دانش داخلی به پیشرفت‌ پایدار و بومی برسد، اما متاسفانه در بخش دریایی یک وحدت مدیریت و رهبری وجود ندارد و هر سازمان به صورت جدا کار می‌کند.

رستگاری عدم خودباوری و نبود مدیریت جامع را مشکل اصلی صنعت دریایی دانست و افزود: اگر یک معاونت دریایی در دولت شکل بگیرد آن زمان می توانیم به پیشرفت دریایی پایدار و مطلوب دست بیابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعت دفاعی با خودباوری و تمرکز بر توان داخلی به جایگاهی رسیده که متخصصان ما اهداف کوچک را در کیلومترها دورتر با موشک های دقیق و نقطه زن هدف قرار می‌دهند، با این وجود پس چرا باید نیازهای صنعت دریایی را از خارج تامین کنیم و به دانش و توان داخلی اعتماد نشود.

رستگاری گفت: در سازمان صنایع دریایی توانسته ایم دیزل های دریایی را تولید و در این حوزه به خودکفایی برسیم و در اسفند ماه سال جاری نخستین موتور واتر جت دریایی را رونمایی می‌کنیم، این ها نشان می دهد که اگر مدیریت جهادی داشته باشیم می توان به جلو حرکت کرده و به رشد و خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان با اشاره به جنگ همه جانبه استکبار علیه انقلاب اسلامی گفت: امروز کشور با یک جنگ هیبریدی روبروست در این جنگ دشمن از همه حوزه‌ها مانند فرهنگ، قومیت، سیاست، اقتصاد، تحریم و فشار برای آسیب رساندن به کشور استفاده می شود پس برای مقابله با این جنگ همه جانبه نیازمند مدیریت جهادی و همبستگی هستیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سعید ضیایی در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشار‌ها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی