Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:43:38 GMT

خوردن ماهی در هفته ۲۸ بارداری مضر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۲۸۱

خوردن ماهی در هفته ۲۸ بارداری مضر است؟

در هفته 28 بارداری همه چیز به تغذیه مادر بستگی دارد. در دوران بارداری بسیاری از کارشناسان تغذیه در مورد خوردن ماهی به مادران باردار هشدار میدهند اما تاکید می‌کنند که در دوران حاملگی مصرف بسیاری از ماههای بدون محدودیت است و کافی است نوع ماهی مجاز این دوران را بدانند.

مصرف چربی خوب در هفته 28 بارداری

در زمان بارداری باید از منابع چربی سالم استفاده شود تا هم برای مادر و هم جنین مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان یکی از چربی های مفید و ضروری را اسید چرب امگا 3 میدانند که دارای حلقه های اشباع نشده است و البته DHA. هردو مکملهای سالمند و برای هر رژیمی مناسب هستند، کلسترول و فشار خون را کاهش میدهند و خطر بیماریهای قلبی را کم میکنند. DHA عامل بسیار مهمی برای ساخت مغز و بافت قرنیه چشم است بنابرای برای رشد و نمو مغز و چشم جنین در حال رشد ضروری است. در سه ماهه سوم بارداری و از هفته 28 بارداری رشد مغز جنین به اوج میرسد و محتوای DHA مغز در سه ماهه پایانی بارداری 3 تا 5 برابر میشود.

تغذیه مغز جنین با مصرف ماهی در هفته 28 بارداری

مصرف ماهی در هفته 28 بارداری مغز جنین را تغذیه میکند. خوشبختانه اسید چرب امگا 3 و DHA ماهی‌های آب سرد مثل قزل‌آلا بی خطر است. تا جایی که امکان دارد ماهی آزاد و قزل آلا باید در سبد غذایی مادر باردار قرار داشته باشد.

منابع اسید چرب امگا3 در هفته 28 بارداری

تخم مرغهای غنی از DHA را که با نام تخم مرغ امگا3 معروفند را هم میتوان برای دریافت اسید چرب امگا 3 مصرف کرد. این تخم مرغها از مرغهایی تولید میشوند که در تغذیه شان از مکمل DHA استفاده شده است. زرده تخم مرغهای معمولی اسید چرب امگا3 کمتری دارند. علاوه بر این، ماهی کولی، ساردین، کیلکا، و ماهیهای روغنی دیگر منابع اسید چرب امگا 3 هستند. منابع دیگری از اسید چرب امگا3 هم هست که به میزان کمی از این چربی مفید دارند که از جمله آنها می‌توان به کنسرو تن و میگو اشاره کرد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دوران بارداری مصرف ماهی مغز جنین امگا ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مسعود قلعه‌سفیدی، گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند. وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است. قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود

دیگر خبرها

  • غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • دلیل خط خوردن ستاره استقلال مشخص شد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری