Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی-حمید خوجانی گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه از میان افراد تحت حمایت این نهاد دو هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارند، گفت: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن هستند و سن بالای ۳۵ سال دارند و به‌نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر از این دختران در روستاها ساکن هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین‌شده است.

خوجانی ادامه داد: بر این اساس کمیته امداد این استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی برای این دختران در تلاش است مبانی ازدواج درست را به آن‌ها آموزش دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از وجود چهار هزار و ۷۰۰ دختر در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این دختران ساکن روستا و دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

خوجانی به فعالیت‌های مختلف کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج وزنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد برای تشویق و حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار بسته‌های تشویقی را در دست اجرا دارد.

وی پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان را ازجمله بسته‌های حمایتی برای ازدواج مجدد این زنان عنوان کرد و ادامه داد: ساخت مسکن، استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان از دیگر محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار است.

خوجانی با اشاره به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری جهت خرید جهیزیه نوعروسان، گفت: اعتبارات کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تنها بخش کوچکی از نیاز خانواده‌ها را برآورده می‌کند لذا در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم.

/انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازمانده از ازدواج خراسان شمالی دختران تحت پوشش کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید گفت: دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه است.

صالحی ضمن قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد، افزود: خوشبختانه با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی، کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به چهار هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.
وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است