Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@20:18:26 GMT

آثار گرافیکی «نیرومند» گویا و بی‌نیاز از متن است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۴۹۱

آثار گرافیکی «نیرومند» گویا و بی‌نیاز از متن است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مسعود نجابتی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، اظهار کرد: می‌توان گفت پیش از این هم به چنین فرمی از آثار کارتون و گرافیک پرداخته شده؛ اما خیلی کم این اتفاق رخ داده است. جای این‌گونه آثار در گرافیک امروز ایران و نسل‌های جدید خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: گرافیک ظرفیت این را دارد که از توان رشته‌های دیگر تجسمی هم برای القای پیام بهره ببرد و آقای نیرومند با توجه به توانایی که در فضای کاریکاتور دارد، توانسته است در تلفیق گرافیک و کاریکاتور موفق باشد.

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی آثار نمایشگاه «حق مسلم ماست» بی‌نیاز بودن آثار از نوشته است، عنوان کرد: در فضای گرافیک جهانی هم آثار خیلی کمی داریم که بدون نوشتار پیام خود را منتقل کنند. آثاری نوشتاری که بی‌نیاز از تصویر باشد زیاد داریم، اما آثار تصویری که بی‌نیاز از نوشته باشد کم داریم.

این هنرمند گرافیست گفت: اغلب آثار این نمایشگاه به نوشته نیازی نداشته‌اند و تصاویر به قدری گویا هستند که ما نیازی به نوشته احساس نمی‌کنیم. این توانمندی نیرومند در عرصه گرافیک را نشان می‌دهد و امیدوارم این توانمندی به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و شروعی برای فصل جدیدی از گرافیک در ایران باشد. همچنین معتقدم گرافیک کشورمان باید به هویت ایرانی و اسلامی برسد.

نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، با عنوان «حق مسلم ماست»  تا دوم دی‌ماه در گالری ابوالفضل عالی واقع برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس (عکس)

 باشگاه پرسپولیس یک طرح گرافیکی به مناسبت تولد مرتضی پورعلی‌گنجی منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی‌گنجی در اولین فصل حضورش در پرسپولیس موفق شد سه جام داخلی ایران را بالای سر ببرد و شروعی رویایی با پیراهن سرخ داشته باشد.

با این حال شماره هشت پرسپولیس در شرایطی که وضعیت خوبی در خط دفاعی پرسپولیس و تیم ملی داشت، در بازی تیم ملی برابر قطر برای دومین بار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی را تجربه کرد.

مرتضی فصل را از دست داد، اما محبوبیت بالایی در پرسپولیس دارد و هواداران این تیم امیدوار به تمدید قرارداد او و بازگشتش به میادین هستند.

او متولد ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ است و حالا تولد ۳۲ سالگی خود را جشن می‌گیرد. پرسپولیس به همین مناسبت یک طرح گرافیکی از او منتشر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مارادونا در جشن تولد 51 سالگي‌اش جشن تولد هیجان انگیز پیرزن صدساله (+عکس)

دیگر خبرها

  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع وعده‌ صادق
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس (عکس)
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان