Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:49:18 GMT

مازندران پایلوت اصلی زیست فناوری کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۶۲۶

مازندران پایلوت اصلی زیست فناوری کشور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پایلوت اصلی زیست فناوری، مازندران است، گفت: دانش آموزان مازندرانی در مقطع تحصیلی متوسطه اول در وضعیت بسیار خوبی در بخش زیست فناوری قرار دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عسکری نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: در مازندران 32 مرکز پژوهشی، پنج مرکز آزمایشگاه نانو و یک مرکز آزمایشگاه پلاسما هسته‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست ساخت زیردریایی زیرسطحی در جشنواره دریا، کسب مقام دوم در المپیاد نانو، کسب رتبه دوم در مسابقات فن‌آموز دانش‌آموزی »ابن هیثم« از افتخارات استان مازندران در زمینه پژوهشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پایلوت اصلی زیست فناوری، مازندران است، تصریح کرد: دانش آموزان مازندرانی در مقطع تحصیلی متوسطه اول در وضعیت بسیار خوبی در بخش زیست فناوری قرار دارند که هر ساله این استان رتبه های اول تا سوم را در این بخش با همکاری انیستیتو پاستور شمال کشور به دست می‌آورد.

نیکزاد افزود: در جشنواره نوجوان خوارزمی و در بخش دست ساخته‌های دانش‌آموزی مازندران در رتبه های دوم تا هفتم قرار دارد.

وی یادآور شد: در جشنواره خوارزمی امسال 17 طرح مازندران به مرحله کشوری راه پیدا کرد که از این تعداد چهار طرح در نوبت داوری قرار دارند و لازم به ذکر است که در سال 94 سینا صفاتیان از چالوس توانست رتبه دوم جشنواره خوارزمی را کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شعار امسال »مدارس کارآفرین« قرار داده شده اظهار کرد: دانش‌آموزان در راستای کارآفرینی، خلاقیت و استعدادها در پژوهش سراها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در هر بخشی که توانستتند ابتکارات و خلاقیت خود را بروز دهند مورد راهنمایی قرار گرفته تا از ظرفیت‌های افراد استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است