Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: حمید باقری درمنی ۴۹ ساله فرزند محمد یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی است که در رسیدگی‌های قاطع قوه قضاییه به اعدام محکوم شده است. اتهام وی شامل افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم این پرونده باکمک همدستانش در قالب شرکت‌های شش گانه تحت هدایت و مدیریت مستقیم باقری درمنی و با تبانی و مشارکت مدیران وقت شرکت‌های مربوطه و مدیران سابق شرکت نفت جی با ارائه اسناد مجعول از شرکت نفت جی، قیر‌هایی را با کلاهبرداری تحصیل کرده اند.

در اظهارات تاریخ ۷ مهر ماه سال ۹۴ علیرضا مسلمی در مرجع انتظامی درباره نقش آقای حمید باقری درمنی در جریان خرید قیر توسط شرکت‌های شش گانه آمده است آقای حمید باقری به‌عنوان همه کاره و مدیر آن شرکت‌ها و رئیس آن مجموعه می‌باشند، درمنی به شرکت‌ها با هماهنگی‌هایی که با مدیران شرکت نفت جی انجام می‌داده امر می‌کرده که خرید را از بورس انجام دهند، تمام شرکت‌ها و حتی شرکت‌های انیس قائم کوثر و شرکت پرشین نام گستر پاسارگاد به دستور خود آقای باقری خرید را انجام می‌دادند و پول‌هایی که از فروش قیر‌ها حاصل می‌شد به دستور وی هزینه می‌شد.

همچنین در اظهارات امیر شیری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت انیس قائم کوثر در شعبه بازپرسی درباره نحوه خرید قیر از شرکت پالایش نفت جی قید شده است: آقای حمید باقری در راس هرم بودند، در سال ۸۶ با ایشان آشنا شدم و اولین کارشان این بود که بنده را فرستادند در بورس کالا یک قرارداد امضا کردم جهت خرید قیر و بعد بنده را فرستادند نفت جی قرارداد داخلی امضا کردم.

مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۹۴ در گزارش نهایی پرونده شرکت پالایش نفت جی آورده است در خصوص کلاهبرداری و تحصیل قیر از سوی شرکت‌های شش گانه (انیس قائم گستر، پرشین نام گستر پاسارگاد، طلوع اقتصاد مازند، اعتمادگستر سهیل، معتمدبازرگان قائم و حافظان انرژی شایان) با محوریت علیرضا مسلمی تحقیقات آغاز و پس از تحقیقات انجام شده از مدیران شرکت‌های شش گانه و علیرضا مسلمی و تعدادی دیگر از متهمین از جمله مدیران سابق شرکت نفت جی مشخص گردید جرایم صورت گرفته فراتر از آن چیزی است که ابتدا تصور می‌شده و براساس اظهارات متهمین و همچنین اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شاکی و اسناد و مدارکی که در تحقیقات و ردیابی‌های انجام شده از سوی این مرکز به دست آمده معلوم شد که جرایم مذکور به صورت باندی و سازمان یافته صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ اظهارات و اقاریر متهمان و مطلعان و همچنین اسناد و مدارک مضبوط در پرونده حاکی از این است که متهم اصلی و هدایت کننده اعمال مجرمانه شبکه و در واقع سردسته گروه حمید باقری درمنی بوده است وی با استفاده از شرکت‌هایی که مدیران آن‌ها تحت فرمان وی بوده و با نامبرده مشارکت و همکاری داشته‌اند اقدامات مجرمانه را مدیریت می‌کرده است همچنین مدیران مربوط در اظهارات خود به این امر نیز اعتراف نموده‌اند با همکاری و مشارکت و تبانی تعدادی ازمدیران سابق نفت جی مبادرت به اقدامات مجرمانه کرده اند.

گفتنی است؛ در پرونده حاضر اعمال ارتکابی با همکاری، مشارکت و تبانی تعدادی از افراد در قالب تشکیل شبکه و باند به صورت کاملا هدفمند و سازمان یافته تحت هدایت فردی به نام حمید باقری درمنی صورت پذیرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمید باقری سلطان قیر کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینجا صدا جان می‌گیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران