Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@10:35:48 GMT

ترجمه قرآن حجت الاسلام کوشا در آستانه چاپ

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۷۳۳

ترجمه قرآن حجت الاسلام کوشا در آستانه چاپ

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی کوشا، مترجم، قرآن‌پژوه و ناقد ترجمه‌های قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ترجمه جدیدش از قرآن گفت: ترجمه‌ام از قرآن کریم به اتمام رسیده و اکنون در مرحله بازخوانی و ویراستاری است. ان شاءالله چاپ آن به ناشری حرفه‌ای و توانمند سپرده خواهد شد، البته رایزنی‌ها با چند ناشر انجام شده، اما هنوز قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ترجمه نزدیک به 9 سال زمان برده و از ویژگی‌های آن می‌توان به تطبیقی بودن آن اشاره کرد که به صورت صفحه مقابل چاپ خواهد شد. تمام توانم بر این بوده که این ترجمه منطبق بر آیات قرآن، گویا، روان و دلنشین باشد.

حجت‌الاسلام کوشا ادامه داد: با توجه به اینکه 200 ترجمه مربوط به قرن چهارم تاکنون را مورد بررسی و تحقیق و احیاناً نقد قرار داده‌ام، کوششم براین بوده تا لغزش‌های دیگر مترجمان در آن راه نیابد و تقریباً همه صفحات آن دارای پانوشت‌هایی روشنگر است که در بُعد محتوای آیه و فهم دقیق واژگان آن، خواننده را یاری می‌رساند. حجم پانوشت‌ها در هرصفحه تقریباً به اندازه یک سوم صفحه است که کاملاً مرتبط با ترجمه آیه و به دور از زوائد است؛ توضیحات لغوی و بیان نکات ادبی و تفسیری از جمله محتوای پانوشت‌های این ترجمه بوده و مواردی که در میان مفسران و مترجمان مورد اختلاف است، در پانوشت‌ها به وضوح بیان شده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این ترجمه این است که از آغاز تا پایان آن به‌صورت تدریس در کلاس که شماری از دانشوران حوزوی و دانشگاهی در آن شرکت داشته‌اند، به صورت تجزیه و ترکیب و بیان نکات بلاغی وسپس بحث و گفت‌وگو به انجام رسیده است. تاکنون ترجمه‌ای جز این اثر به صورت تدریس عرضه نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه من ناقد بسیاری از ترجمه‌ها بوده‌ام، همه قرآن‌پژوهان چشم انتظار این ترجمه هستند تا این اثر را مطالعه کنند و احیاناً به بررسی و نقد آن بپردازند. با توجه به خواستاران فراوان این اثر، امید می‌رود که ناشری فرهنگ‌شناس، فرهنگ‌دوست و قرآن‌محور چاپ و نشر آن را عهده‌دار شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مترجم قرآن ترجمه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود