Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی‌نژاد از کشف بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به هفته گذشته اظهار کرد: مجموع کشفیات این هفته ۱۶۲۸۳ کیلوگرم است و نسبت به هفته گذشته که ۱۳۶۸۷ کیلوگرم بوده ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴۵۳۶ کیلوگرم بوده است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی نژاد گفت: همچنین از این میزان، ۸۶۶ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷ کیلوگرم هرویین، ۴۵۵ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۵۹ کیلوگرم شیشه، ۵۵۲ لیتر مواد پیش‌ساز، ۸۴۷۴ عدد قرص روان‌گردان و ۲۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۱۸ فقره عملیات صورت گرفته است، ادامه داد: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد تصریح کرد: از مجموع ۵۵۲ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۵۴۲ لیتر مربوط به استان تهران و ۱۰ لیتر استان اصفهان است.

وی افزود: از ۸۴۷۴ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۴۶۰۰ عدد مربوط به استان گلستان و ۱۹۸۱ عدد استان تهران است و مابقی نیز در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، سمنان و مازندران و همدان کشف شده است.

هادی نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۵۷۱۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۲۴۶۷ کیلوگرم، کرمان با ۱۵۹۶ کیلوگرم، فارس با ۱۵۲۷ کیلوگرم، تهران با ۱۲۷۱ کیلوگرم، بوشهر با ۵۱۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۴۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در تشریح کشفیات مواد مخدر در سطح کشور طی یک هفته اخیر گفت: یک محموله کلان مواد مخدر به وزن بیش از یک و نیم تن از یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان میناب کشف شده است. این محموله توسط قاچاقچیان از استان سیستان و بلوچستان به بندر تیاب از توابع شهرستان میناب انتقال یافته و آنان قصد داشته‌اند محموله را به‌وسیله خودرو‌های سواری به استان‌های عمقی کشور منتقل کنند که با اقدامات مأموران اطلاعات استان در بندر تیاب ۴ دستگاه خودروی نیسان مخزن دار حامل محموله فوق شناسایی و توقیف شد.

معاون مقابله با عرضه ستاد همچنین از کشف ۵۹۴ کیلوگرم مواد مخدر از بازرسی یک دستگاه سمند در ایست و بازرسی سه‌راهی راین در کرمان، انهدام یک باب کارگاه خانگی تولید شیشه در اصفهان و کشف ۳۳۰ کیلوگرم تریاک که از طریق دریا وارد سواحل بندر گناوه شده بود، خبر داد.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۳.۲ درصد است.

هادی‌نژاد اظهار کرد: طی این مدت، ۱۵۷ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت، شش قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر روانگردان مواد مخدر در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) از حوزه شهرستان به کشورعراق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فردی که قصد خروج از کشور به مقصد کشور عراق را داشته مظنون، در بازرسی بعمل آمده از چمدان همراه ۲ کیلو و ۱۸۰ گرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: در این زمینه یک متهم که در صدد انتقال مواد مذکور ازمرزبین المللی شلمچه به کشورعراق را داشت دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان‌شمالی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر