Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - مدير آب و خاک و امور فني مهندسي سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان گفت: روش آبياري 17 هزار هکتار از زمين هاي زراعي و باغي رودبار جنوب از سنتي به نوين اصلاح شد.

وحدت برخورداري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرستان رودبار جنوب در زمينه اجراي سيستم هاي نوين آبياري تحت فشار با تجهيز بيش از 17 هزار هکتار از اراضي زراعي و باغي به سامانه هاي نوين آبياري، طي سال هاي اخير جز
مناطق برتر کشور در اين عرصه محسوب مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: طرح 22 و نيم هکتاري آبياري تحت فشار روستاي چيل گرگ در شهرستان رودبار شامل 17 هکتار زمين زراعي و پنج و نيم هکتار باغي بوده که با اعتبار 2 ميليارد و 250 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض دولتي و 330 ميليون ريال خودياري، راه اندازي و در اختيار بهره برداران قرار گرفته است.
مدير آب و خاک و امور فني مهندسي سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان اظهار داشت: روز گذشته نيز با حضور رئيس سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان، 2 طرح کشاورزي شامل طرح پرواربندي 45 نفري شتر و يک طرح آبياري تحت فشار با مساحت22 و نيم هکتار به بهره برداري رسيد.
رودبار جنوب يکي از هفت شهرستان جنوب کرمان است و در فاصله 330 کيلومتري مرکز اين استان قرار دارد.
3029/7450/7429
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران