Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:56:11 GMT

ظریف عازم ژنو شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۷۱۶۴

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه برای شرکت در نشست مشورتی سه‌جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه عازم ژنو شد.

به گزارش ایسنا، این نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه و همچنین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نشست امروز سازش سیاسی در سوریه به ویژه مساله تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور بررسی خواهد شد.

طبق گزارش سایت شبکه خبری المیادین، اقدامات بین‌المللی برای حل اختلافات درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در دست انجام است و بر اساس اظهارات استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نشست اخیر آستانه که در ماه جاری میلادی برگزار شد به ویژه از منظر تشکیل کمیته قانون اساسی شکست خورد.

این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که یک سوم آن را مخالفان سوری و یک سوم دیگر آن را دولت سوریه و یک سوم پایانی را جامعه مدنی که سازمان ملل آن را انتخاب می‌کند و هنوز اختلافاتی در مورد این گروه وجود دارد، تشکیل می‌دهند.

کمیته قانون اساسی سوریه مساله مورد اختلاف میان اعضای مذاکرات آستانه شامل روسیه، ایران و ترکیه و نیز کمیته کوچک شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، مصر و عربستان است که در این میان ریاض بر تعیین تاریخ‌های الزام‌آوری برای تشکیل این کمیته پافشاری دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی بهره‌وری ایران ۱۴۰۳، روز سه‌شنبه اول خرداد همزمان با روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف برگزار خواهد شد.

امسال این همایش با شعار «ایران قوی، ایران بهره‌ور» و با حضور جمعی از مقام‌های دولتی، اساتید، متخصصان و صاحبنظران حوزه بهره‌وری برگزار خواهد شد.

در حاشیه این همایش، نخستین نمایشگاه تخصصی «ایران بهره‌ور» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد در تالار وحدت برگزار خواهد شد. محورهای این نمایشگاه «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «آب و محیط زیست»، «راه و شهرسازی»، «صنعت و معدن»، «انرژی»، «کشاورزی» و «خدمات» است.

لازم به ذکر است؛ تأثیر بهره‌وری در جهش تولید با مشارکت مردم، بهره‌وری در برنامه پنج‌ساله هفتم کشور و توسعه جریان نوآوری بهره‌ور از محورهای این همایش یک روز است.

کد خبر 6097307

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی