Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تا زمان تأمین صددرصدی ایمنی قطعه 1 آزادراه تهران-شمال و نصب تجهیزات فنی در تونل‌ها این محور افتتاح نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت قطعه 1 آزادراه تهران-شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این منطقه به 92 درصد رسیده است و کارگاه‌ها در تمام بخش های کاری فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داد که 55 درصد از طول مسیر آزادراه روسازی بتنی شده است و تنها 45 درصد باقی‌مانده است اما بااین‌حال تأمین تأسیسات مکانیکی و فنی و تأمین جت‌فن‌های تونل‌ها کار را  به تأخیر انداخته است.

خادمی بازگشت تحریم‌ها را دلیل اصلی تعویق در افتتاح آزادراه تهران-شمال دانست و گفت: بحث مربوط به ایمنی این محور بسیار مهم است. روشنایی تونل‌ها، نصب علائم و تجهیزات به‌صورت صددرصد باید انجام شود و سپس این محور زیر بار ترافیک برود.

او خاطرنشان کرد که پیش‌بینی می‌کنیم که قطعه 1 محوری پرتردد باشد که در بسیاری از مواقع ترافیک این محور به داخل تونل‌ها پس بزند بر همین اساس دغدغه ایمنی را برای کل این محور داریم و تا ایمنی صددرصدی این محور تأمین نشود افتتاحیه نخواهیم داشت.

وی همچنین خبر داد که منطقه 2 آزادراه تهران-شمال نیز در حال ساخت‌وساز است و هیچ فعالیت عمرانی در این محور تعطیل نشده است.

خادمی به تشریح توسعه‌ای آزادراهی و ریلی ایران در 40 سال اخیر پرداخت و گفت: بر اساس آمار ابتدای انقلاب تنها 4 هزار و 565 کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود داشت که این رقم اکنون به 13 هزار و 790 کیلومتر رسیده است.

او گفت: همچنین در ابتدای انقلاب تنها 285 کیلومتر آزادراه منتهی به پایتخت داشتیم که اکنون این رقم به 2 هزار و 400 کیلومتر رسیده است.

خادمی به وضعیت بزرگراه‌ها در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: آمار بزرگراه‌ها در ابتدای انقلاب صفر بود اما اکنون صاحب 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه در کشور هستیم و همچنین 104 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داریم که نشان‌دهنده توجه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت زیرساخت‌ها است.

خادمی با بیان اینکه در حوزه ریل ملی یک خبر ارزشمند دارم، گفت: قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی با ذوب آهن اصفهان منعقد شد که در حال حاضر منتظر ضمانت نامه از سوی ذوب آهن هستیم.

وی اظهار داشت: شرایط مورد نیاز تامین مالی این قرارداد وجود دارد و مسیر قانونی برای خرید ریل از شرکت ذوب آهن اصفهان فراهم است که از این به بعد برای پروژه‌های مهم و زیرساختی استفاده میکنیم.

خادمی خبرداد: از سال 92 تاکنون حدود 60 هزار تن ریل برای توسعه زیرساخت‌ها وارد کشور شده است.

سمانه واحدی راد خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نشست خبری افتتاح قطعه 1 آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های منتهی به شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۲۶ فروردین در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • حرکت عادی خودروها در جاده‌های شمال
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های منتهی به شمال
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ حجم ترافیک در تمام محورهای شمالی سنگین‌تر شد
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ محور چالوس آزادراه تهران _ شمال قفل شد
  • ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران شمال اعمال شد
  • ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران-شمال اعمال شد