Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی سازمان ملل نقض "سیستماتیک، گسترده و فراوان" حقوق بشر در کره شمالی و استفاده از منابع فراوان این کشور برای ساخت تسلیحات اتمی و موشکی "بجای هزینه در مسیر رفاه مردم" را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش مجمع عمومی سازمان ملل نگرانی درباره سوءتغذیه بیش از ۱۰ میلیون تن از مردم کره شمالی و سوءتغذیه بیش از حد و مزمن در این کشور آسیایی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه با پشتیبانی ژاپن و اتحادیه اروپا و به اتفاق آرای مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، اما کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا و ونزوئلا از امضای آن خودداری کردند. همچنین بسیاری دیگر نیز مخالفت خود را با قطعنامه‌های مجمع عمومی درباره برخی از کشورها ابراز کرده و گفتند که شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو باید به مسائل این چنینی بپردازد.

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل نیز گفت که کشورش این قطعنامه را رد می کند و آن را "زاییده و محصول توطئه سیاسی نیروهای متخاصم" دانست و ژاپن را به "تقابلی تحریک آمیز" با کره شمالی متهم کرد.

در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که روز دوشنبه تصویب شد، نگرانی شدید بابت شکنجه، بازداشت، تجاوز، اعدام‌های عمومی،‌ مجازات مرگ، نبود قوانین حقوقی و مجازات خانوادگی در کره شمالی ابراز شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین قویا به کره شمالی تاکید کرده تا به سرعت به این "نقض‌های گسترده و نظام‌مند" پایان دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حقوق بشر در کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد

روزنامه اطلاعات نوشت: لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...

اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.

مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود. خودی و غیرخودی نکند.

وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند. مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست) یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و..

tags # کاظم صدیقی ، گشت ارشاد سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • سازمان ملل: حملات اسرائیل به مدارس غزه «سیستماتیک» است
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا