Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات آمریکا اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به زودی فرمان اجرایی ایجاد یک فرماندهی فضایی را امضا کند که توسعه و سازماندهی هرچه بهتر عملیات‌های گسترده نظامی ارتش این کشور را در فضا به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات گفتند احتمالا دونالد ترامپ این حکم را بامداد سه‌شنبه امضاء خواهد کرد و مایک پنس، معاون وی، روز سه‌شنبه در مرکز فضایی کِنِدی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا خبر آن را اعلام خواهد کرد.

این دستور ترامپ جدا از هدف وی برای ایجاد یک «نیروی فضایی» به عنوان شاخه مستقل نیرو‌های مسلح آمریکاست، اما گامی در همین مسیر قلمداد می‌شود. این اقدام آغازگر فرایندی طولانی و پیچیده خواهد بود که وزارت دفاع را ملزم به قرار دادن واحد‌ها و آژانس‌های فضایی مختلف ارتش در قالب یک نهاد هماهنگ و مستقل خواهد کرد.

فرماندهی فضایی کنونی نیروی هوایی آمریکا رکن اصلی این نهاد مشترک جدید خواهد بود و مقامات آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند این فرمان اجرایی تا پایان سال امضا خواهد شد، اما احتمال اینکه بامداد سه‌شنبه نیز امضا شود وجود دارد.

امضا این فرمان اجرایی در عمل ایجاد مجدد فرماندهی فضایی آمریکا را به دنبال خواهد داشت که از سال 1985 تا سال 2000 فعال بود، اما به دنبال حملات تروریستی یازده سپتامبر منحل شد تا امکان تشکیل فرماندهی شمالی آمریکا با هدف تمرکز بر تامین امنیت این کشور فراهم شود.

ارتش آمریکا ده‌ها سال است که برای سازماندهی مجدد و پیشرفت تکنولوژیکی این کشور در فضا تلاش می‌کند.

هدف اصلی آمریکا از چنین اقدامی دستیابی به راه‌های کارآمدتر به منظور محافظت از منافع این کشور در فضا به ویژه ماهواره‌های این کشور است که نیرو‌های زمینی، دریایی و هوایی آمریکا به آن‌ها برای جهت یابی، ارتباطات و شناسایی نیاز دارند و این مسئله آن‌ها را به اهداف نظامی مستعد تبدیل کرده است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال مدعی شدند روسیه و چین به دنبال تسلیحات ضدماهواره‌ای مخرب و غیرمخرب برای استفاده از آن‌ها در جنگی در آینده هستند و نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره حملات سایبری وجود دارد که احتمال می‌رود فن‌آوری ماهواره‌ای را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • ببینید | معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: در عملیات تنبیهی دنبال کشته‌‌گرفتن نبودیم
  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد