Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:12:29 GMT

1000 سند روستایی و شهری در ساوه صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۷۵۱۶

1000 سند روستایی و شهری در ساوه صادر شد

ساوه - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن ساوه گفت: یکهزار فقره سند منازل روستائی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر سال جاری در این شهرستان صادر شد.

«اسماعیل کریمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ‌ 150 فقره از این سندها در حوزه شهری و 850 فقره برای منازل روستایی صادر شده است.
وی توضیح داد: تامین مسکن محرومان یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد مسکن ساوه است و در راستای تحقق این هدف‌ به 202 قطعه زمین متقاضیان واجد شرایط روستایی تسهیلات ویژه بهسازی مسکن تا سقف 250 میلیون ریال واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مسکن ساوه اظهار داشت: هشت میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی منازل در سال جاری به روستاییان این شهرستان پرداخت شده که در این راستا 35 واحد مسکونی روستایی در بخش های نوبران و مرکزی مقاوم سازی شده است.
کریمی ادامه داد: 600 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در مدت یاد شده به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: این شهرستان روی گسل زلزله قرار دارد و بیشتر منازل روستایی آن نیز در زمره بافت فرسوده محسوب می شوند به همین دلیل بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی از امور ضروری است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی در این زمینه برای هر خانواده 250 میلیون ریال است که در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت در ساخت واگذار می شود ضمن اینکه برای ارایه این تسهیلات محدودیتی در تعداد متقاضیان وجود ندارد و حتی به ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر مانند غرق آباد، نوبران و آوه نیز امکان بهره مندی از وام یاد شده وجود دارد.
کریمی افزود: طرح هادی روستای اکبرآباد قوشچی در بخش نوبران و روستاهای طرخوران، قلعک و عباس آباد نارباغی از توابع بخش مرکزی در دست اقدام است.
وی بیان کرد: طرح هادی در روستاهایی که دارای شرایط خاصی مانند تامین نشدن اعتبار در سال های گذشته، داشتن ساکنان دایمی و شرایط جمعیتی مانند روستاهای آقچه قلعه، فستق، کله دشت، بندنقین و دربند اجرا شده است.
رئیس بنیاد مسکن ساوه عملیات جدول گذاری، زیرسازی، محوطه سازی و آسفالت را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در روستاهای مورد اشاره عنوان کرد.
کریمی توضیح داد: اجرای طرح هادی ‌برای روستاهای آق کهریز، بالقلو، امام آباد، احمدآباد، میچینک، اکبرآباد، مرادخانلو و قردین نیز پیش بینی شده است.
وی افزود: روستای چمران از توابع بخش نوبران نیز با اعتبار یک میلیارد ریال برای محوطه سازی به استان معرفی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوه گفت: شماری از روستاهای مذکور به علت تخصیص ناکافی اعتبار در مرحله برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار برای اجرای طرح هادی هستند.
138 روستای شهرستان دارای طرح هادی است و به گفته مسئولان با فعالیت های عمرانی و ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی،‌ افزون بر 30 هزار روستایی ساکن شهرها در روند مهاجرت معکوس به زادگاه خود برگشته اند.
9921/6539/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاوم سازي مسكن روستايي ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲