Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوزستان- حسن جرفی گفت: ۴۰ هزار دانشجو معلم امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند،  که این میزان کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و مهارت آموزان ماده ۲۸ را دربر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن جرفی، سرپرست امور دانشگاه های فرهنگیان استان خوزستان، در نشست خبری که به مناسبت نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم با اهالی رسانه ها و خبرگزاری ها صبح امروز (۲۷ آذر) برگزار شد گفت: دانشگاه فرهنگیان با وجود تاکید رهبر انقلاب اسلامی به درستی معرفی نشده و این در حالی است که مزیتهای بهتری نسبت به دیگر دانشگاه ها دارد،  دانشگاه فرهنگی مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد و حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجوی فرهنگیان با حکم کارگزینی و حقوق

جرفی افزود: در دانشگاه فرهنگیان دانشجو بلافاصله بعد از  پذیرش حکم کارگزینی گرفته و مشمول حقوق می شود، بنابراین ظرفیت های زیادی برای استفاده از این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حضور یکساله مدیریت جدید، ظرفیت دانشجو از ۳ هزار به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته که ردیف حقوقی نیز دارند و این در شرایطی است که پیش از این قرار بود بسیاری از مراکز تربیت معلم مثل شیخ انصار دزفول تعطیل شوند، اضافه کرد: از دیگر فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان می توان تدوین مقالات مرتبط و همچنین مصاحبه عمیق با صاحب‌نظران، تاسیس کتابخانه تخصصی تربیت معلم و انتشار تجربیات تطبیقی مرتبط با تربیت معلم تاکید کرد.

سرپرست امور دانشگاه های فرهنگیان استان اذعان کرد: از میزان جذب دانشجو معلم کنکور سراسری امسال، ۴۰ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.  که این میزان کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و مهارت آموزان ماده ۲۸ را دربر می گیرد.

مطالعه تطبیقی تربیت معلم با سایر کشورها برای اصلاحات

وی از تغییرات دیگر این مرکز، اخذ ۱۰۲ هیات علمی جدید، تقویت پژوهش، مطالعه تطبیقی تربیت معلم با سایر کشورها برای اصلاحات برای راهبردی مناسب را نام برد.

جفری چشم انداز اساسی آموزشی را برآوردن نیاز به معلم دانسته و اظهار کرد: مشکل اساسی آموزش و پرورش، کمبود معلم است،  سالانه جمع کثیری از افراد شاغل در آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که برای تأمین این خلأ، ‌ نیازمند تربیت مداوم نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان هستیم.


انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان قدس آنلاین مراکز تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است