Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@04:14:57 GMT

نصب 3000 پنل خورشیدی خانگی در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۷۶۳۲

نصب 3000 پنل خورشیدی خانگی در مناطق محروم

پول‌نیوز - فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به اینکه طرح جهاد روشنایی از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود، گفت: اقدامات نصب 3 هزار پنل خورشیدی خانگی تا 5 کیلووات در 200 نقطه از مناطق محروم کشور آغاز خواهد شد.

داوود طارمی امروز در گردهمایی بزرگ بسیجیان صنعت آب و برق در محل نیروگاه برق طرشت تهران با تأکید بر اینکه قطعاً نصب 3 هزار پنل خورشیدی خانگی می‌تواند، موجب تأمین برق پایدار مناطق محروم شود، گفت: برنامه‌های ابلاغی به وزارت نیرو و بسیج به خوبی عملیاتی و اجرایی شده، بنابراین با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج طرح جهاد روشنایی از امروز با هدف نصب 3 هزار پنل خورشیدی خانگی تا 5 کیلووات در 200 نقطه از مناطق محروم کشور آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس این طرح 3 مسأله کلان کشور مورد توجه قرار گرفته که یکی از آنها مشکل رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل درآمد کم و ناپایدار است.

طارمی خاطرنشان کرد: نیاز روزافزون به توسعه تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری پایین و درآمد مطلوب برای مناطق کم‌برخوردار مسأله‌ای است که این روزها مطرح و راه‌حل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است تا بتوانیم همزمان برای حل مشکلات اقدام کنیم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بر اساس طرح مزبور با همکاری وزارت نیرو، سازمان بسیج، بانک‌های عامل این مشکلات مرتفع خواهد شد و راهکاری اندیشیده شده که در قالب آن با استفاده از وام‌های توسعه روستایی که از طریق همین بانک‌های عامل فراهم خواهد شد، نسبت به احداث نیروگاه‌های کوچک در منازل مسکونی روستاییان اقدام شود.

وی افزود: در این صورت است که روستاییان با اشتغال به نیروگاه‌داری و فروش برق تولیدی نیروگاه‌های برق در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو با خرید تضمینی برق تجدیدپذیر برای مدت 20 سال ضمن بازپرداخت تسهیلات از محل فروش برق از یک درآمد نسبتاً خوبی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت نیرو پنل خورشیدی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان