Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نخستین مرکز علم مغز خاورمیانه که با محوریت ترویج علم مغز طراحی شده است، بهمن ماه سال جاری در محل باغ کتاب تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، باغ کتاب تهران امروز سه شنبه میزبان دکتر کمال خرازی دبیر ستاد علوم و فناوری های شناختی، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از متخصصان رشته های حوزه علوم شناختی برای معرفی مراحل اجرایی ساخت مرکز علم مغزخاورمیانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر خرازی در این مراسم با اشاره به این که ترویج و ماندگاری علم در فضای عینی بهتر است،گفت:دانش آموزان در کنار کتاب های درسی، با مشاهده و لمس بافت های مختلف بدن و مغز، مهارت های علمی بهتری می آموزند.
دبیرستاد علوم و فناوری های شناختی افزود: تاسیس چنین پردیس هایی جنبه آموزشی خوبی برای بزرگسالان و کودکان دارد چرا که فقط کتاب به یادگیری کمک نمی کند و اقشار مختلف جامعه با حضور در صحنه و دیدن عینی ابعاد علم و مغز، بهتر می‌توانند از یافته ها در زندگی خود استفاده کنند.
وی تصریح کرد:در کشورهای پیشرفته بخشی از برنامه درسی دیدن این موزه ها است و دانش آموزان در کنار کتاب های درسی، با مشاهده و لمس بافت های مختلف بدن و مغز، مهارت های علمی بهتری می آموزند.
دبیر ستاد علوم و فناوری های شناختی یادآور شد:در سال های اخیر تلاشهای بسیاری به کار برده شده تا فضای آموزشی در کشور ما هم عینی تر و واقعی تر طراحی شود.
خرازی با بیان این که در پروژه مرکز علم مغز نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه خواهد شد، گفت: فضای این مرکز از سوی شهرداری در اختیار ستاد قرار گرفته است تا افراد و اقشار مختلف سنی و تحصیلی فراهم از آن بهره بگیرند و استفاده کنند. هزینه این مرکز هم که نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده است از سوی ستاد علوم شناختی، شهرداری و معاونت علمی و فناوری پرداخت می شود.

**نخستین مرکز علم مغز خاورمیانه بهمن ماه گشایش می یابد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این مراسم با اعلام این خبر که نخستین مرکز علم مغز خاورمیانه که با محوریت ترویج علم مغز طراحی شده است، بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد، گفت:این مرکز تنها مرکز ترویج علم مغز در خاورمیانه است.
سعید اوحدی تصریح کرد: این مرکز شامل پنج بخش اصلی تالار ساختار مغز، مغز از نگاه سلولی مولکولی، بیماری های مغز، مغزهای آینده و علوم شناختی خواهد بود که با همکاری شهرداری تهران، ستاد علوم شناختی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در دست اجرا است.
مرکز علم مغز نخستین مرکز در خاورمیانه است که تمامی مراحل و ابعاد مغز را در اختیار بازدید کنندگان و اقشار مختلف سنی و تحصیلی قرار می دهد.
قرار است درهای این مرکز که در بخشی از باغ کتاب طراحی شده، تا پایان سال جاری به روی بازدید کنندگان گشوده شود.
علمی*9294*1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مركز علم مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر معاون امور آزمون های سنجش گفت: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر بیان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ۱۴۰۳ شرکت کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود